דוד מקצר – מה הסיבות לכך?

תוכן עניינים

דוד עשוי לגרום לקצרים חשמליים מסיבות שונות, בעוד כי חלק מהסיבות האלה יצריכו הזמנת חשמלאי מורשה. במקרים אחרים, יהיה עליכם להזמין טכנאי דודים אשר מתמחה ספציפית בכך. בשורות הבאות, נעבור על סוגי תקלות בדודים וכן נציין את המחירים לתיקונים שלהן – המשיכו לקרוא.

קצר חשמלי בדוד – מה גורם לזה?

קצר חשמלי בדוד יכול להיות מפגע בטיחותי רציני, ובכך בעצם לגרום נזק לרכוש. לכן חשוב לזהות את הסימנים לקצר חשמלי ולטפל בתקלה הזאת בהקדם האפשרי. באופן כללי, הסימנים לקצר חשמלי בדוד הם דברים כמו קפיצת בחשמל, ריח שרוף ועשן, והפסקת פעולה של הדוד באופן עצמאי. בתוך כך, הסיבות למאפיינים הנ"ל יכולות להיות מגוונות, החל ממצבים של נזילת מים מהדוד ו\או תרמוסטט תקול, דרך תקלה בגוף החימום וכלה בחיווט חשמלי פגום. כמו כן, ייתכן שמלכתחילה לא התקינו את הדוד שלכם בצורה תקינה, מה שעלול להוביל לבעיות חשמל שונות, נזילות ועוד.

כמה עולה לתקן דוד?

בין אם אתם מעוניינים לתקן דוד שמש, או שמא אתם רוצים טכנאי דודי חשמל, יש לכם בימינו מחירון תיקון דודים בכל מיני אתרי אינטרנט שונים. בהקשר הזה של הדברים, הצלבנו מידע לגבי מחירים מכמה אתרים שונים, וריכזנו עבורכם ממוצע של מחירי תיקון דודים. בעוד כי ביקור טכנאי דודים אמור לעלות בין כ-150 – 200 ₪ בממוצע, מחירי תיקוני תקלות יעמדו בין טווחי המחירים הבאים:

  • החלפת גוף חימום אמורה לעלות בין 300 – 500 ₪ בממוצע, כולל התרמוסטט עצמו.
  • התקנת טיימר בעקבות דוד שאינו נכבה, או בגלל טיימר מקצר, עתידה לעלות כ-280 – 420 ₪, כולל שעון שבת לדוד.
  • החלפת תרמוסטט כולל חומרים צפויה להיות מתומחרת בין כ-300 – 550 ₪ בממוצע.
  • החלפת צינור דוד שמש לא אמורה לעלות יותר מ-300 – 450 ₪.
  • ניקוי קולטי שמש אמורה לעלות בין כ-350 – 520 ₪, לא כולל גגות רעפים.
  • החלפת פלאנג' עתידה לעלות כ-420 – 680 ₪, כולל איטום וחומרים.
  • ניקוי אבנית בדודים, כולל אטימה וסגירה, צפויה לעלות בין טווחי מחירים ממוצעים של כ-150 – 250 ₪.

לסיכום, להזמין טכנאי דודים או חשמלאי?

כאשר הדוד מקצר, בדרך כלל טכנאי דודי שמשאוויר וכן חשמלאי ידעו לבצע את אותן העבודות. עם זאת, ישנן בעיות מסוימות אשר מצריכות ספציפית את ההתערבות של אחד מהם, ולא את של השני. לכן, אם אינכם בטוחים מה הבעיה, פשוט צרו קשר עם אחד מאנשי המקצוע הנ"ל, תארו בפניהם את המאפיינים שלה, וקבלו חוות דעת מקצועית. טיפ אחרון מאיתנו, כאשר אתם מחפשים ליצור קשר עם אנשי מקצוע בתחום חשמלאות או טכנאות דודי שמש, תמיד הקפידו לבדוק מראש מחירון תיקון תקלות בודי שמש או בדודי חשמל. ככה שום דבר לא יפתיע אתכם בהמשך הדרך.

נכתב בשיתוף מידע עם טופ דודים – https://www.top-boilers.co.il

התקנת דוד שמש