איך באמת נמדדת עלות נקודת חשמל?

תוכן עניינים

צריכים להתקין נקודת חשמל חדשה בבית ורוצים לדעת כמה היא אמורה לעלות לכם ולמה עוד צריך להתייחס כשמחשבים את המחיר? כאן תוכלו לקבל את כל התשובות!

רגע של הבנה

העלות של נקודת החשמל עצמה, אם מדובר על הבסיסית ביותר המשמשת לחיבור מכשירי חשמל סטנדרטיים ובעלי דרישות סטנדרטיות, היא נמוכה למדי ובעיקר אם היא לא דורשת עבודה נוספת. אבל צריך לזכור, שיש סוגים שונים של שקעים ושלהתקנת נקודת החשמל בבית יש גם עלויות נוספות, מלבד העלות של השקע עצמו. לכן צריך לזכור, שכאשר שואלים לגבי עלות נקודת חשמל צריך לבחון את כל הפרמטרים האחרים, המשפיעים על העלות הסופית של ההתקנה. על פרמטרים נוספים אלו נרחיב מיד.

סוגי שקעים ונקודות חשמל

כפי שכשאתם הולכים לחנות פרחים ברור לכם, שלפרחים שונים יש מחירים שונים, כך גם לגבי מחירים של שקעים ושל ההתקנה שלהם. כלומר, ישנם סוגים שונים של שקעים ולהם עלויות שונות. לדוגמה, יש שקע ייעודי לתשתית תלת פאזית ושקעים ייעודיים למכשירי חשמל שונים שדורשים זאת. דבר נוסף שחשוב לקחת בחשבון הוא, שמאחורי הפלסטיק הנראה לעין, יש מערכת שלמה של חוטי חשמל מותאמים במיוחד לסוג של המכשירים החשמליים שיכולים להתחבר אליהם. כלומר, גם לכל מה שנסתר מעינינו יש עלויות שחשוב להתייחס אליהן.

תשתית תלת פאזית

בתים רבים בישראל עוברים בשנים האחרונות לתשתית חשמל תלת פאזית. זאת, בעיקר בשל הביקוש ההולך וגדל לכיריים החשמליות, שדורשות תשתית זו. אחת המשמעויות של מעבר לתשתית תלת פאזית היא, שיש להחליף חלק מנקודות החשמל בבית ואם אתם רוצים לדעת מהי עלות נקודת חשמל לצורך מעבר לתשתית תלת פאזית חשוב שתדעו, שיש גם הוצאות נוספות לחברת החשמל עבור מעבר זה ושעל פי רוב, יש להתקין שקעים ייעודיים ויקרים יותר, בהשוואה לשקעים הסטנדרטיים.

ביקור ועבודה של חשמלאי

חלק נוסף מהעלויות של התקנת נקודת חשמל חדשה בבית, כזה שאי אפשר להתעלם ממנו, הוא החלק של עלות הביקור והעבודה של החשמלאי. בכל פעם שמזמינים איש מקצוע הביתה, יש לשלם לו עבור הביקור והדבר נכון גם לגבי חשמלאי. מן הסתם, גם העבודה המקצועית שלו כרוכה בתשלום וטווח המחירים של ביקור חשמלאי ועלות שעת העבודה שלו משתנה בעיקר בהתאם לאזור בארץ, דרגת ההסמכה והניסיון של החשמלאי כמו גם העבודה הנדרשת באותו ביקור.

עלות נקודת חשמל ליחידה

כשנשאלת השאלה מהי עלות נקודת חשמל צריך להתחשב גם בכמויות של נקודות החשמל הרצויות ועבודות חשמל נוספות, אם יש. הכוונה היא לכך, שהעלות של התקנת נקודת חשמל בודדת איננה זהה לעלות של התקנת נקודות חשמל רבות או בשילוב עם עבודות חשמל נוספות. ההקבלה הטובה ביותר לכך היא המחיר של קנייה בסיטונאות לעומת קנייה של מוצר בודד. כלומר, ככל שנבצע יותר עבודות חשמל במקביל, כך העלות עבור כל אחת מהן תהיה נמוכה יותר מאשר אם היא הייתה העבודה היחידה שמתבצעת באותה ההזדמנות.

זמן עבודה

עד עכשיו עסקנו בעיקר בעלויות של רכיבי נקודת החשמל ושל עבודת החשמלאי. אבל מה לגבי הזמן שלכם? האם הוא לא שווה כסף? אם אתם צריכים להפסיד ימי עבודה בשביל להתקין נקודת חשמל בבית, הרי שגם זה צריך להיכלל בחישוב העלות של התקנת נקודת חשמל! לכן מומלץ לחפש חשמלאי שיכול להגיע לבצע את העבודה בזמנים נוחים, שלא יגרמו לכם להחמיץ שעות עבודה רבות מדי.

טווח המחירים

כפי שניתן להבין מכל הכתוב לעיל, מחיר נקודת חשמל איננו אחיד והוא מושפע משילוב של פרמטרים שונים. היות שכך, ניתן לצפות גם לטווח מחירים רחב למדי. למעשה, מחיר נקודת חשמל ממוצעת נע בין 300-1600 ש"ח, כאשר ישנה חלוקה יותר ממוקדת בין סוגי השקעים ולהלן חלוקה זו:

  • נקודת חשמל רגילה (מיועדת למכשירי חשמל סטנדרטיים) – 300-400 ש"ח
  • שקע כוח ישיר (מותאם בעיקר למכשירי חשמל עם גוף חימום כמו תנור אפייה, מכונת כביסה וכדומה) – 450-650 ש"ח
  • שקע תלת פאזי – 800-1200 ש"ח

כמובן, טווח המחירים המוצג לפניכם כאן איננו כולל את ביקור החשמלאי ועבודות חשמל נוספות, שיתכן שידרשו לצורך התקנת נקודת החשמל הנחוצה לכם.