המזגן מקצר – להזמין חשמלאי או טכנאי מיזוג?

תוכן עניינים

אם המזגן מקצר ואינכם בטוחים שמא עליכם להזמין חשמלאי מורשה או טכנאי מיזוג מוסמך, יש כמה דברים שתוכלו לנסות לבדוק בעצמכם כדי להגיע לתשובה הנכונה מבחינה תקציבית ומבחינה מעשית. רגע לפני הזמנת איש שירות בתחום של תקלות במיזוג אוויר, המידע הבא עשוי לעשות לכם סדר בנושא.

צעד בסיסי – ניתוק מהחשמל

דבר ראשון, אם אינכם רוצים לגרום לנזקים במכשירי החשמל השונים בבית שלכם, כולל המחשבים בבית, חשוב לנתק את המזגן מהחשמל, ואגב, גם כדי למנוע סכנות בטיחותיות כמו שריפות. לאחר מכן, יש לנסות לזהות את מקור הקצר (בלי להתעסק עם החיווט כמובן). נסו להסתכל בלבד, בלי לגעת בכלום, ולנסות להבין האם המזגן מקפיץ רק את הפקק שלו בלוח החשמל? אם כן, ייתכן שהבעיה היא במזגן עצמו, וניתן להזמין טכנאי מיזוג. בניגוד לזאת, במקרים אשר בהם המזגן מקפיץ את הפחת, הדבר הזה יכול להצביע על בעיה בחיווט או ברכיבים חשמליים אחרים בבית. לכן במקרים כאלה מוזמנים לאתר מיזוגי ולבדוק מחירון אונליין, מה שיאפשר לכם למצוא את הטכנאי הנכון בקליק.

תקלות שחשוב להיות מודעים להן

ישנן כמה וכמה סוגים שונים של בעיות חשמל בבית כתוצאה מתקלות במזגן, כאשר חלק מהתקלות יותר נפוצות מאשר אחרות. רגע לפני שאתם מזמינים חשמלאי, אנו ממליצים לעבור על רשימת התקלות הפוטנציאליות הבאה לפניכם:

  • קפיצות מתח: קפיצות מתח חשמליות יכולות להיגרם כתוצאה מתקלות במדחס של המזגן, מה שבתורו גם עלול לפגוע במכשירים חשמליים אחרים בבית.
  • נפילות מתח: תקלות כלליות במערכת החשמל של המזגן עלולות לגרום לנפילות מתח, מה שמאופיין בדרך כלל בהפסקות חשמל בבית.
  • זרם יתר: לא פעם, תקלות במנוע או במדחס עלולות לגרום להזרמה של זרם יתר, שעלול לגרום לחימום של כבלי החשמל ואף לשריפה חלילה.
  • הארקות: חשוב לקחת בחשבון כי בעיה בהארקה עלולה לגרום להתחשמלות, מה שנובע לא פעם כתוצאה מתקלות בבידוד החשמלי של המזגן.

סימני אזהרה – הימנעו מאסון והזמינו איש מקצוע

יש לציין, בכל מקרה בו אתם עדים לנורות מהבהבות או מרצדות במזגן, או שמא אתם שמים לב כי מכשירי חשמל אחרים בבית נכבים או פועלים באופן לא תקין בזמן שאתם מפעילים את המזגן, חשוב לקרוא לחשמלאי בהקדם. אגב, במיוחד אם אתם מריחים ריח של שרוף מהמזגן בעת הפעלתו, מה שעלול להסתיים חלילה באסון של שריפה בעקבות חיווט חשמלי לקוי. נוסף על כך, גם במקרים בהם אתם שומעים רעשים חריגים מהמזגן, כדאי לבדוק מה המקור שלהם.

לסיכום, אם אתם מבחינים בסממנים אשר עשויים להוות סכנה, כבו את המזגן מיד. אל תנסו לתקן את התקלה בעצמכם, כי מזגנים עובדים במתח חשמלי מאוד גבוה. כל ניסיון להתעסק איתם ללא הסמכה עלול להסתיים בהתחשמלות ואף חמור מכך. זכרו, עבודה עם מערכת חשמלית במתח גבוה עלולה להיות מאוד מסוכנת, ולכן חשוב להזמין איש מקצוע.

מזגן