צריכת חשמל ממוצעת לבית אב

תוכן עניינים

גם אתם תוהים אם צריכת החשמל שלכם סבירה? אתם לא לבד! כאן ניתן הסבר על צריכת חשמל ממוצעת לבית אב, אילו גורמים משפיעים צריכת החשמל וכיצד ניתן לחסוך בה!

לשם ההשוואה וההבנה

פעמים רבות עולה השאלה בקרב אנשים, מהי צריכת חשמל ממוצעת לבית אב? שאלה זו עולה לרוב כשאנו מקבלים את חשבון החשמל ומנסים להבין, האם צריכת החשמל שלנו ממוצעת וסבירה או לא. אם כן, חשוב להבין, שצריכת החשמל משתנה מבית לבית בהתאם לצרכים של הבית והדיירים בו. לדוגמה, אם מדובר על דירה קטנה, צריכת החשמל שלה ודאי תהיה נמוכה יותר מאשר בית פרטי גדול עם גינה מוארת.

הבדלים לפי נפשות

לכמות ואופי הנפשות בבית יש השפעה גדולה על צריכת החשמל הביתית. לדוגמה, בית אב עם שתי נפשות תצרוך פחות חשמל מאשר בית אב עם חמש נפשות באופן טבעי. כמו כן, כאשר מדובר על נפשות בוגרות, צריכת החשמל בהחלט יכולה להיות נמוכה יותר מאשר תינוקות, בשבילם צריך לחמם ולנקות יותר מאשר בשביל מבוגרים. על אותו משקל יש גם את עניין כמות שעות השהייה בבית. ככל שהבית מלא יותר שעות ביממה סביר להניח, שצריכת החשמל תהיה גבוהה יותר מאשר בית, שהדיירים שלו שוהים בו מעט יחסית.

הבדלים בין מכשירי חשמל שונים

כידוע, מכשירי חשמל שונים צורכים כמות שונה של חשמל. לדוגמה, בית מואר בעזרת נורות להט יצרוך יותר חשמל מאשר בית מואר בעזרת נורות לד. כמו כן, ישנם מכשירי חשמל, שצורכים כמות גדולה יחסית של חשמל. לדוגמה, דוד חשמלי, תנור, מייבש כביסה, קומקום חשמלי ועוד. ככל שיש בבית שלכם יותר מכשירים זוללי חשמל, כך צריכת החשמל הממוצעת בבית שלכם תהיה גבוהה יותר.

הבדלים בין עונות השנה

אחת הסיבות לכך, שנהוג לבחון צריכת חשמל ממוצעת לבית אב לפי שנה ולא לפי חודש היא, שעונות השנה משפיעות גם כן על צריכת החשמל. לדוגמה, בקיץ החם של ישראל אנו מפעילים מכשירי חשמל כדוגמת מאוורר או מזגן כדי להוריד את הטמפרטורה בבית ואילו בחורף אנו מפעילים תנור חימום, מפזר חום או מזגן כדי להעלות את הטמפרטורה בבית. כמו כן, בחורף, היות ששעות האור הן מועטות בהשוואה לקיץ, אנו נאלצים להאיר את הבית באמצעות חשמל ולא יכולים להסתפק באור הטבעי והדבר נכון גם לגבי ייבוש כביסה, אותו קשה לבצע באופן טבעי עקב הירידה המשמעותית של החשיפה לשמש ואז אנו משתמשים יותר במייבש הכביסה.

היתרונות בחיסכון

לחיסכון בצריכת החשמל יש שני יתרונות עיקריים. הראשון והברור מאליו הוא היתרון הכלכלי. ככל שנצרוך פחות חשמל, כך חשבון החשמל הביתי יהיה נמוך יותר. היתרון הנוסף, והחשוב לא פחות, הוא היתרון האקולוגי. ייצור החשמל בישראל מתבסס כמעט כולו על ייצור אנרגיה מפחם ותהליך זה ידוע כמזהם אוויר. אם כן, ככל שנצרוך פחות חשמל, כך נתרום לסביבה ונפחית את זיהום האוויר.

דרכים לחסוך

ישנן דרכים רבות לחסוך בצריכת החשמל הביתית! ראשית, ניתן להעדיף לייבש כביסה באופן טבעי ולחסוך שימוש במייבש הכביסה שהוא, כאמור, זללן חשמל. כמו כן, ניתן ליהנות מהאור הטבעי ולהימנע ככל הניתן משימוש בתאורה חשמלית ואם כבר משתמשים בתאורה חשמלית, עדיף להשתמש באפשרויות תאורה חסכוניות. אפשרות נוספת היא בדיקת צריכת החשמל של מכשירי חשמל טרם הרכישה שלהם. הנתונים מופיעים על המדבקה שעל המכשיר ובעזרתה ניתן לבחור את אותו מכשיר החשמל, שיעשה את אותה העבודה, אבל יצרוך פחות חשמל.