סוגי חשמלאים נפוצים

תוכן עניינים

אנחנו בטוחים שאין משפחה בישראל שפוסח עליה הביקור של החשמלאי בבית. משפחות רבות יכולות להזמין חשמלאי אפילו כל שנה! ברוב המקרים מדובר בשירותים קטנים ולא רציניים כמו: החלפת שקעים, התקנת גופי תאורה חדשים וכו'.
לעיתים אנחנו צריכים עבודה קצת יותר מורכבת, כמו שדרוג מחד פאזי לתלת פאזי ולכן חשוב לקרוא את המאמר הבא ולהבין לאיזה חשמלאי מותר לעשות איזו עבודה.

 

סוגי חשמלאים קיימים:

חשמלאי עוזר – מבצע עבודות חשמל במתח נמוך תת פיקוח של חשמלאי מקצועי מוסמך ומעלה.
חשמלאי מעשי – מורשה לבצע עבודות חשמל במטח נמוך ולבצע תוכניות של עד 40 אמפר. ברוב הבתים בישראל מתח החשמל נמוך מכך ולכן הוא מספיק.
חשמלאי מוסמך – יכול לבצע את כל עבודות החשמל, כולל תכנון של תוכניות עד 80X30  אמפר.
חשמלאי ראשי – מבצע עבודות חשמל ויכול לתכנן תוכניות של עד 250×3 אמפר.

כמובן שיש סוגי חשמלאים גבוהים יותר כמו: חשמלאי טכנאי, חשמלאי מהנדס, חשמלאי הנדסאי וחשמלאים בודקים מסוגים נוספים. אך אם אתם זקוקים לעבודות חשמל ביתיות, החשמלאים האלו לא רלוונטיים לכם.

 

מתי יש צורך בחשמלאי מוסמך?

עבור עבודות חשמל ביתיות מספיק לכם לקחת את שירותיו של חשמלאי מעשי. כשאתם רוצים להחליף את המונה שלכם מחד פאזי למונה תלת פאזי עליכם לוודא מראש שמדובר בחשמלאי מוסמך ומעלה בדרגות ההסמכה. לחשמלאים מתחת לחשמלאי מוסמך אסור לבצע עבודה זו גם אם הם אומרים שהם יכולים.

 

מה ההבדל בין מונה חד פאזי למונה תלת פאזי?

בתקופה האחרונה צריכה החשמל בישראל עלתה. אולי זה קרה בגלל הקורונה והעובדה שרובנו עובדים חלק מהימים בבית. בכל אופן, דירות רבות מחליפות את המונים שלהם לתלת פאזי. מונה חד פאזי מתאים לצריכת חשמל נמוכה יותר מזאת של תלת פאזי. מונה תלת פאזי מאפשר צריכה של 5750 וואט לעומת 9200 וואט. המעבר למונה תלת פאזי מאפשר לכם להשתמש ביותר חשמל בו זמנית מבלי להסתכן בקצרים או בהפסקות חשמל בבית.

 

מה הסכנה בלקיחת חשמלאי חאפר?

חשמלאים חאפרים בדרך כלל יותר משתלמים ואולי בגלל זה הם עדיין קיימים. אנחנו כאן בשביל להפחיד אתכם ולהגיד להם את האמת והסכנות שנמצאות מאחורי לקיחת שירות של חשמלאי חאפר.

שימוש בחוטים לא נכונים יכול להוביל לשריפה וזרימת זרם חשמל גבוה יותר מהנדרש.
חיבורים רופפים גם הם יכולים לגרום להתחממות האזור ולשריפה בעקבות מהדקי החיבור. חיבור לא נכון של הארקה עלול לגרום לחשמל לעבור דרך גופו של הבן אדם ולא דרך האדמה, שזה בעצם התפקיד של חיבור זה.

 

לסיכום

חשמלאים חאפרים מהווים סכנה לכם ולבני משפחתכם ששוהים איתכם בבית. חשמל הוא לא משחק ולכן אנחנו נעדיף חשמלאים מוסמכים שמורשים לבצע את עבודות החשמל על פי חוק ולפני דרגת ההסמכה שלהם.