כל מה שחשוב לדעת על קריאת מונה חשמל דיגיטלי

תוכן עניינים

יש לכם מונה חשמל דיגיטלי בבית ואתם רוצים לדעת מהן התועלות שלו ואיך להשתמש בו כראוי? כאן תקבלו את כל ההסברים!

מהו מונה חשמל?

לכל מבנה עם חיבור לחברת החשמל יש מונה חשמל. מונה חשמל זה, בדומה למונה המים, נועד לבדוק את צריכת החשמל באותו מבנה, על מנת שניתן יהיה לחייב את הצרכן על החשמל שהיה בשימוש. עד לפני מספר שנים, מוני החשמל היו מונים מכניים, שנועדו למטרה זו, אבל כיום יש ברוב הבתים מונים דיגיטליים. על הסיבות לשינוי והיתרונות של המונה הדיגיטלי, נרחיב בהמשך.

מה היה עד עכשיו?

עד להחלפת המונים למונים דיגיטליים, בכל פעם שהייתה תקלה, נציג של חברת החשמל היה צריך להגיע אל המבנה ולבדוק בעצמו את המונה ולהיעזר בו לאיתור הבעיה. כמו כן, חשבונות החשמל של רוב בתי האב בארץ התבססו על צריכת החשמל הממוצעת באותם חודשים ולא מדויקת. המונה המכני עובד כך, שיש דיסק שמסתובב בהתאם לצריכת החשמל נכון לאותו הרגע ומעליו מופיעות ספרות, שמתעדכנות בהתאם לצריכת החשמל ומאפשרות לנו לדעת כמה חשמל צרכנו.

היות שלא ניתן לאפס את המונה, כדי לדעת בדיוק כמה חשמל צרכנו בחודש מסוים, עלינו לבדוק בדיוק על איזה מספר נעצר המונה בחודש הקודם ולבדוק על איזה מספר המונה נעצר בתום תקופת המדידה.

החידוש הגדול

בזכות המונה הדיגיטלי, ניתן לקבל תמונה מדויקת יותר של צריכת החשמל ויותר מכך – חברת החשמל מקבלת תמונה מדויקת ויכולה לחייב לפי הצריכה בפועל ולא על סמך השערות. כמו כן, נתוני הצריכה מגיעים ישירות אל חברת החשמל וכך אין צורך בהגעה של נציג של חברת החשמל לטובת קריאת מונה חשמל דיגיטלי, הן לבדיקת הצריכה המדויקת והן במקרים של תקלות מסוימות.

החידוש הנוסף

בעת השימוש במונה המכני, ניתן היה לבדוק כיצד מכשירי החשמל השונים משפיעים על צריכת החשמל. או במילים אחרות – אילו מכשירים זוללים חשמל. זאת, על ידי כיבוי מכשיר אחר בכל פעם ובדיקת קצב ההסתובבות של הצלחת. על ידי קריאת מונה חשמל דיגיטלי לעומת זאת, חברת החשמל תוכל להתריע בפני צרכני החשמל על מכשירים זללניים ולייתר את הבדיקה העצמאית והמתישה.

קריאת מונה חשמל דיגיטלי בפועל

למרות כל החידושים שהביא עמו מונה החשמל החדש, קריאת מונה חשמל דיגיטלי היא זהה לחלוטין לקריאת המונה המכני מבחינת הקריאה בפועל. גם עם המונה הדיגיטלי החדש, כדי שנוכל לבדוק מהי צריכת החשמל החודשית שלנו, עלינו לתעד את המספר שהופיע על הצג בחודש הקודם לחודש הנבדק ואת המספר המופיע בתום החודש הנבדק ולערוך את ההשוואה ביניהם.

ובכל זאת

ההבדל הוא, שבעוד שאת המונה המכני חברת החשמל לא בודקת באופן שוטף וכתוצאה מכך חברת החשמל עלולה לחייב אותנו על חשמל שכלל לא צרכנו, המונה הדיגיטלי שולח את המידע אל חברת החשמל באופן אוטומטי וכך הקריאה היא מדויקת ולכן איננו נדרשים לבדוק גם בעצמנו.

כמו כן, בשונה מהמונה המכני, המונה הדיגיטלי מראה לנו במספרים גם את צריכת החשמל העדכנית לאותו רגע נתון. כלומר, במקום לבדוק את מהירות הסיבוב של הדיסק, אפשר פשוט לקרוא את המספר המופיע על המסך של המונה. כך גם קל יותר לבדוק אילו מכשירי חשמל הם זללניים יותר בבית ובעזרת מידע זה לקבל החלטות מושכלות לגבי חיסכון בחשמל ובאופן טבעי – לחסוך כך גם כסף. גם זה, רק במידה ואתם רוצים לבדוק באופן עצמאי ולא לחכות להתראות של חברת החשמל.