טיימר לדוד – הוראות הפעלה

תוכן עניינים

מי צריך טיימר לדוד ובשביל מה ואיך מתפעלים אותו? לפניכם כל מה שחשוב לדעת על טיימר לדוד!

מהו טיימר לדוד?

לפני שנפרט כיצד מתפעלים אותו, חשוב להבין מהו בכלל טיימר לדוד. אם כן, מדובר על מכשיר קטן, שעליו יש שעון עם זיזים ומתג להפעלת הדוד. המטרה של הטיימר היא לאפשר לנו לשלוט על הכיבוי וההדלקה של הדוד, בלי שנצטרך ללחוץ על המתג בפועל וגם אם אנו ישנים או אפילו לא בבית.

למי הוא מיועד?

נהוג לחשוב, שטיימר לדוד נועד לשרת רק את הציבור הדתי, על מנת שיוכלו ללחמם מים לרחצה גם בשבת מבלי לחלל אותה. ואכן, הציבור הדתי בהחלט נהנה מהאפשרות הזו. אבל יחד עם זאת, הטיימר משרת גם את כלל האוכלוסייה על ידי כך, שבעזרתו ניתן לחמם את המים לקראת המקלחת של הבוקר ולהימנע מהצורך לקום כדי ללחוץ על המתג, לחזור הביתה מבילוי בחוץ ולדעת שיהיו מים לרחצה, בעזרתו לא צריך לדאוג שמא שכחנו אותו דלוק וחשמל רב מתבזבז עקב כך ועוד.

המבנה של הטיימר

כאמור, הטיימר נראה כמו שעון אנלוגי עם זיזים רבים סביבו ושני מחוגים בחלקו הפנימי. בחלקו הפנימי של השעון יש מתג נוסף בעל שלושה מצבים, עליהם נרחיב בהמשך, והמתג הראשי, המדליק ומכבה את הדוד ואותו כולנו מכירים. כל אחד מחלקי הטיימר חשוב להפעלתו והשילוב בין כולם הוא המאפשר את הפעולה הרצויה לנו.

השעון

עכשיו, אחרי שהבנו את המבנה הכללי של הטיימר, זהו הזמן להתחיל לפרט לגבי טיימר לדוד הוראות הפעלה ותחילה נעסוק בחלק דמוי השעון שלו. אז ראשית חשוב לוודא, שהשעון מכוון על השעה הנוכחית, על מנת שיהיה מתואם עם שעות הפעלת הדוד הרצויות לנו. כדי לעשות זאת, יש לסובב את השעון עצמו לצד ימין.

הזיזים

הזיזים המקיפים את השעון נועדו לכוון את הטיימר עצמו ולהגדיר בעזרתם את שעת הכיבוי ושעת ההדלקה של הדוד.  כדי להגדיר שעות כיבוי והדלקה, כל שעליכם לעשות הוא להזיז את הזיזים המתאימים לכיוון פנים השעון. כל זיז בשעון מייצג רבע שעה. כלומר, במידה ותרצו שהדוד יידלק בשעה רבע לשבע ויכבה בשעה שבע ורבע, עליכם להכניס את הזיזים שלצד שעות אלו.

המתגים

אמנם החלק של המתגים הוא החלק הפשוט ביותר, אבל אי אפשר לכתוב על טיימר לדוד הוראות הפעלה בלי להבין מה כל מתג עושה. אם כן, המתג הקטן שבחלקו הפנימי של השעון נועד לקבוע את הפעלת הטיימר עצמו. כלומר, כשהוא מורם למעלה, הדוד כבוי כשהוא נמצא בחלקו המרכזי – הטיימר מופעל וכשהוא נמצא בחלקו התחתון – הוא דלוק.

מתחת לחלק עם השעון יש את המתג הראשי והמוכר, המגדיר האם חשמל מוזרם בכלל אל הדוד. כשמתג זה מופנה כלפי מעלה – הוא דלוק או יכול להידלק וכשהוא מופנה כלפי מטה, הוא כבוי ולא יכול להידלק. כלומר, כדי שהדוד יידלק ויכבה באופן אוטומטי, על המתג להיות בחלקו האמצעי.

מילה להרגעה

כאשר מדברים על טיימר לדוד הוראות הפעלה זה בדרך כלל נראה מורכב ואפילו מסורבל ממבט ראשון. אבל ברגע שמבינים את העיקרון, השימוש הוא מאוד פשוט ונוח ואין ספק, שכל בני הבית יכולים ליהנות מהיתרונות הרבים שהוא מציע!

מומלץ לזכור

במידה ואתם יוצאים מהבית למספר ימים כדאי לוודא, שהטיימר כבוי לפני היציאה מהבית. זאת, כדי למנוע הדלקה מיותרת של מכשיר חשמלי, שגם ככה צורך הרבה חשמל.