עבודות חשמל בגובה בסנפלינג

תוכן עניינים

העבודה בגובה בסנפלינג היא סוג של עבודה שמתבצעת בזמן בנייה או תחזוקה של מבנים, או במהלך התקנה או תיקון של כבלי חשמל. בפעילות מסוג זה על העובד להשתמש במכשיר סנפלינג כדי לרדת מגובה באמצעות חבל סנפלינג. לשם כך, יש צורך ליצור קשר בין האדם למכשיר. חיבור זה יכול להתבצע באמצעות רתמה ונקודת חיבור על המכשיר על מנת למנוע נפילות. סנפלינג הוא סוג של עבודה בגובה הנעשית על ידי ירידה של טיפה אנכית באמצעות חבל. העובד בסנפלינג נקרא סנפלינג או לפעמים סנפלר. סנפלינג יכול להתבצע כחלק מטיפוס סלעים, או כטכניקת עבודה בגובה ביישומים תעשייתיים, למשל כדי לבצע תחזוקה על גשרים או גורדי שחקים. סנפלים משתמשים במכשיר עלייה עם בלם חיכוך (או לולאות רגל) כדי לשלוט במהירות הירידה ובקצב הירידה.

סנפלינג

סנפלינג היא טכניקה לירידה מגובה רב. הוא משמש לעתים קרובות ביישומי הצלה וצבא, כמו גם בטיפוס. סנפלינג מתבצע על ידי שימוש במכשיר הנקרא "מתלה סנפלינג" או "מכשיר סנפלינג". המכשיר מורכב מלולאת עין בחלקה העליון, אליה מחובר החבל, ומהדק מתכת בתחתית האוחז בחוזקה בחבל. הסנפלינג מניח רגל אחת לתוך כל לולאה של לולאת העין ואז מחליק מטה עד ששתי הרגליים נמצאות במגע עם הקרקע או עם חפץ מוצק אחר.

סנפלינג היא טכניקת ירידה בה האדם היורד תלוי בחבל אשר מאובטח בראש המצוק. סנפלינג משתמש בנקודת עיגון ואינו תלוי במאפיינים טבעיים כלשהם בסלע כדי לרדת. בסנפלינג, אדם יכול לרדת מגובה של עד 200 מטר (660 רגל) באמצעות חבלים המעוגנים מעל ומתחת. החבל היורד מראש המצוק נקרא חבל "קבוע", וזה העולה מלמטה נקרא חבל "רץ" או "עובד". האדם המטפס מטה חייב להיות מחובר תמיד לשני החבלים עם שני מכשירים נפרדים, כגון קרבינרים או יורדים. הדרך הנפוצה ביותר לסנפלינג מבלי להיות מחוברת לחפץ מתחת לעצמו היא באמצעות מכשיר סנפלינג אישי (PRD). מכשיר זה מורכב משתי לולאות של חוט: לולאה אחת עוברת על כל כתף ומסביב לירך אחת סנפלינג הוא סוג של עבודה בגובה. זה נעשה על ידי שימוש בחבל ורתמה כדי לרדת מנקודה קבועה, כמו קצה בניין או צוק. העובד לובש רתמה ומצמיד אותה לחבל, אשר מורידים אותו עד שהעובד מגיע ליעדו. לאחר מכן, העובד משתמש בחבל לתמיכה תוך כדי הליכה לאורך המשטח שמתחת.

עבודה בגובהה

סנפלינג הוא סוג של עבודה בגובה באמצעות סנפלינג, הנעשית באמצעות שימוש בחבלים לירידה מגובה. שיטת עבודה זו בגובה יכולה לשמש למטרות רבות ושונות והיא משמשת לרוב בענף הבנייה. סנפלינג היא הדרך המהירה והיעילה ביותר לרדת מגובה. זוהי גם אחת משיטות העבודה הבטוחות ביותר בגובה, שכן היא אינה מצריכה כל שימוש בסולמות או פיגומים, שהם מסוכנים יותר מסנפלינג.