מקרר התחיל לקצר, מה עושים?

תוכן עניינים

אם המקרר שלכם כבר התחיל להתיישן, או אפילו אם הוא חדש והתחיל לקצר לאחרונה, ישנן כמה סיבות אשר יכולות להוביל למצב הזה. רגע לפני שמזמינים טכנאי מקררים ביתיים או אפילו תעשייתיים, ריכזנו עבורכם את כל המידע הכי חשוב בנושא הזה, כולל מחירים מומלצים לצרכן החסכן.

למה לנתק את המקרר מהחשמל כשהוא מקצר?

כאשר המקרר מתחיל לקצר, חשוב לתפוס את התקלה הזאת כבר בהתחלה. מדוע? מכיוון שככל שתזניחו ותדחו את תיקון התקלה הזאת, ככה אתם מסכנים את שאר המכשירים החשמליים בביתכם, וגם את עצמכם. התרחיש הכי גרוע הוא חלילה שריפה בעקבות קצר חשמלי אשר נגרם ממקרר מקולקל, אבל ישנם גם תרחישים פחות חמורים שעלולים לעלות לכם הרבה כסף. זכרו, קצרים חשמליים יכולים לגרום לנזקים במכשירים חשמליים בבית, כמו למשל לוח אם של מחשב אשר נשרף כתוצאה מאותם קצרים. לכן, אם המקרר שלכם מקצר, הרעיון הכי טוב והעצה הכי חכמה היא לנתק את המקרר מהחשמל בהקדם.

כעת עליכם לאתר את מקור הקצר

בשלב הראשון, נסו לחבר מכשיר חשמלי אחר לאותו שקע שאליו המקרר שלכם היה מחובר (זכרו כי בשלב זה כבר ניתקתם את המקרר מהשקע המקורי שלו). כעת, אם גם המכשיר הזה מקצר, הבעיה כנראה בשקע החשמל. במקרה זה, יש להזמין חשמלאי לתיקון נקודת החשמל שלכם. ייתכן שזו בעיה בחיווט הפנימי, אולי בעיה אחרת, ככה או ככה, זהו תפקידו של חשמלאי ולא של טכנאי מקררים. אם המכשיר השני עובד כרגיל, הבעיה כנראה במקרר עצמו. במקרה זה, יש להזמין טכנאי מקררים מוסמך. בדרך כלל, התקלות הנפוצות ביותר שגורמות לקצר במקרר הן תקלות כמו תקלה בגוף החימום, במדחס, תקלה של נזילת מים, חיווט פגום ועוד. בתוך כך, עלות התיקון כמובן תלויה בבעיה עצמה.

כמה עולה לתקן מקרר?

בעוד כי מחיר ביקור טכנאי מקררים בדרך כלל נע בין 200 – 350 ₪ בממוצע, מחירי תיקוני התקלות נקבעים בהתאם לסוג התקלה וכן בהתאם לסוגי הרכיבים הדרושים להחלפה. לפי מחירון שנמצא באתר טכנאים פלוס יהיה מומלץ לשלם את טווחי המחירים הבאים:

  • החלפת פילטר מים: החלפת פילטר מים של מקרר, כולל הפילטר עצמו, תעלה כ-300 – 350 ₪.
  • החלפת מאוורר פנימי: בעוד כי המחיר משתנה בהתאם לסוג המאוורר, הוא צפוי לנוע בין 500 – 800 ₪ בממוצע.
  • החלפת טיימר: החלפת טיימר במקרר בדרך כלל כוללת גם את ההחלפה של הפילטר, מה שעתיד לעלות כ-350 – 550 ₪ כולל הפילטר.
  • החלפת כרטיס פיקוד: זהו תיקון אשר נחשב יחסית יקר, בעודו מתומחר בין טווחי מחירים של כ-500 – 900 ₪ בממוצע.

לסיכום, התקלות שציינו לעיל מהוות רק חלק מהתקלות הנפוצות והנפוצות פחות במקררים. על מנת לקבל הצעת מחיר קונקרטית הנוגעת לסוג התקלה שאתם חווים, כדאי לערוך השוואת מחירים בין טכנאי מקררים באוזר המגורים שלכם. כך תוכלו לקבל תמונה משקפת לגבי סוג התקלה הספציפית שלכם.

טכנאי מקררים