חשמלאי בתל-אביב

תוכן עניינים

חשמלאי הוא אחד מאנשי המקצוע הנדרשים בבית. הוא יכול לבצע שלל עבודות, מהחלפת והתקנת מכשירים ועד לשינוי ארון החשמל בבית. רשאי לבצע עבודות חשמל רק בעל מקצוע שמחזיק ברישיון בתוקף ולמעשה גם לבעלי הנכס אסור לבצע שינויים בחשמל על דעת עצמם וללא בעל מקצוע מומחה בתחום.

חשמלאי בתל-אביב יכול לבצע מגוון עבודות ולהגיע לקריאות לאורך כל היממה, בהתאם למידת הדחיפות. בשיחה הראשונה אפשר להבין האם הבעיה דחופה או לא ולקבוע כמה מהר הוא יגיע למקום.

חשמלאי בתל-אביב

הצגת תעודת חשמלאי לפני תחילת העבודה

נקודה חשובה בהזמנת חשמלאי בתל-אביב היא שיש לבקש ממנו להציג תעודה בתוקף לפני שהוא מתחיל לבצע את עבודתו. במידה ובעל המקצוע התבקש לכך, הוא חייב להציג רישיון שצמוד לתעודה מזהה. לא חלה עלינו החובה לבקש הזדהות, אך אם ביקשנו, יש להיענות לבקשה. חשמלאי שלא מוכן להציג תעודה שכזו פועל בניגוד לחוק ומותר לנו לבקש ממנו שלא יבצע את העבודה.

ברישיון כתובים הפרטים של בעל המקצוע, ישנה תמונה שמאפשר לנו לזהות אותו וכן מצוינת דרגת ההסמכה. יש לציין כי רק בעל הסמכה מתאימה יכול לבצע את העבודה הנדרשת כאשר לרוב העבודות הביתיות יספיק חשמלאי מוסמך.

סוגי הסמכת חשמלאים ומה ההבדלים בניהם

לא כולם מודעים לכך שיש הכשרות שונות לחשמלאים ולא כל בעל מקצוע יכול לבצע את כל סוגי העבודות. אנחנו יכולים להסתכל על אלו שעולים על מתקני חברת חשמל ומבצעים עבודות מורכבות ולחשוב שכל אחד יכול לעשות עבודה שכזו כשבפועל נדרש ידע מתאים. עבודות בבית נבדלות זו מזו וכדי להבין קצת יותר איזה חשמלאי כדאי להזמין נצטרך להבין מעט יותר על ההכשרה בתחום

https://www.youtube.com/watch?v=isl7BBQ2pw0

 

חשמלאי שירות

חשמלאי מומלץ בתל-אביב

לעתים יש צורך להזמין חשמלאי בתל-אביב לעבודות של תיקון מכשירי חשמל. למשל, לתיקון של המדיח או המקרר או בדיקה של מערכת האוורור. במקרה זה ניתן להזמין חשמלאי שירות שמחזיק בתעודה שמעידה כי יש לו הכשרה מתאימה לעסוק בתחום. יש לציין כי חשמלאי ברמה זו לא רשאי לבצע תיקונים במערכת החשמל אלא יכול לתקן מכשירים בלבד.

עוזר חשמלאי

בעל מקצוע אשר עבר את הבחינות בהצלחה וקיבל תעודת עוזר חשמלאי יוכל לבצע עבודות במתח נמוך ובפיקוח של חשמלאי מוסמך ומעלה. הוא יכול לבצע עבודות מסוימות ולא יכול לעבוד בעצמו. לכן, אם הגיע החשמלאי והציג תעודת עוזר בלבד אין לאפשר לו לתקן או להתקין את המערכת.

חשמלאי מעשי

בעל מקצוע זה חייב להיות בעל רישיון שמעיד כי עבר הכשרה ואת בחינות ההסמכה בהצלחה. הוא יכול לבצע עבודות ולתכנן מערכות במתח נמוך במבנים המיועדים למגורים או לשימוש משרדי. החשמלאי יוכל לעבוד במקום בתנאי שעוצמת החשמל במקום אינה עולה על 1X40 אמפר במידה ומידת החשמל גבוהה יותר הדבר אפשרי בתנאי שהתוכניות נערכו על ידי חשמלאי בעל דרגה גבוהה יותר.

חשמלאי מוסמך

בעל מקצוע שמחזיק ברישיון חשמלאי מוסמך יכול לבצע עבודות במתקני מתח נמוך שעומד על עוצמה של עד 3X80 אמפר. הוא יכול לבצע עבודות חשמל בבתים, משרדים, בתי מלאכה אך אינו יכול לערוך תוכניות חשמל. במידה והוא מוציא את התוכניות לפועל עליהן להיות מאושרות מראש על ידי חשמלאי שמחזיק ברישיון מתאים לכך.

חשמלאי ראשי

יכול לעסוק בעבודות חשמל ולערוך תוכניות במתח נמוך ועד לעוצמת זרם של 3X250 אמפר. עליו להחזיק ברישיון בתוקף אשר מעיד על ההסמכה שלו ובמידה והוא עוסק במקומות בהם המתח גבוה יותר עליו לעשות זאת בהתאם לתכנון שבוצע על ידי איש מקצוע עם הסמכה מתאימה.

חשמלאי טכנאי

בעל רישיון זה יכול לבצע עבודות ולכתוב תוכניות למתקנים במתח נמוך ועד לעוצמה של 3X400 אמפר. גם כאן במידה ונעשית עבודה במתקנים במתח גבוה יותר יש לבצע את העבודה בהתאם להוראות ולתוכניות שאושרו על ידי חשמלאי שיכול לעשות זאת. החשמלאי יכול לבצע עבודות שונות במקום ובלבד והעוצמה תואמת את הרישיון שלו.

חשמלאי הנדסאי

בעל רישיון המעיד על ההכשרה יוכל לבצע עבודות במתקנים בהם עוצמת הזרם היא עד 3X630 אמפר. כדי לבצע עבודות במתח גבוה יותר יהיה עליו לעשות זאת תחת תכנון של חשמלאי מהנדס. יש לציין כי רמה זו נחשבת לגבוהה וכי רוב העבודות הביתיות והמשרדיות יכולות לקבל מענה מחשמלאי זה.

חשמלאי מהנדס

מהנדס בתחום החשמל יכול לעסוק בעבודות חשמל מורכבות ולכתוב תוכניות חשמל לבתים, מבנים ציבוריים ואחרים. במידה ויש לו ניסיון והוא מרחיב את ההכשרה שלו הוא יוכל לבצע גם בדיקות במתקנים חשמליים לאחר שיקבל תעודת חשמלאי בודק סוג 3.

מתי נרצה להזמין חשמלאי בתל-אביב?

ישנן פעולות רבות אשר דורשות הזמנה של חשמלאי. בכל הנוגע למערכת החשמל מדובר במערכת שיכולה להוות סיכון של ממש. גם פעולות שיכולות להישמע פשוטות כמו פיצול נקודת החשמל או החלפת מיקום הנקודה דורשות ידיים מקצועיות וידע מתאים. את החשמלאי נוכל להזמין בשלושה מצבים:

מצב ראשון – תקלות דחופות

אחת התקלות הנפוצות ביותר במערכת החשמל היא קפיצת מתח. לעתים, כאשר מופעלים יותר מדי מכשירי חשמל בו זמנית, ישנו עומס על המערכת ועל ארון החשמל והפקק הראשי קופץ. הפתרון הראשוני לבעיה זו היא לכבות את מכשירי החשמל, להרים את הפקק ולהחזיר חלק מהמכשירים לשימוש. במידה והדבר לא עוזר יש להזמין חשמלאי שיגיע בדחיפות.

במידה ויוצא עשן מהשקע, אם ישנה תחושה של חשמל במים ואם ישנה סיבה לחשוד בכך שהמערכת לא תקינה, אין להמתין עם הזמנת בעל המקצוע ויש לבקש ממנו שיגיע. עד להגעה יש להימנע מהפעלת מכשירים שלא לצורך ולא לנסות לנתח לבד את סיבת הבעיה ובוודאי שלא לטפל בה ללא ידע מתאים.

מצב שני – תיקונים ושינויים שאינם דחופים

יכול להיות שאחד השקעים לא עובד או שיש צורך לבצע שינויים והתקנות של מוצרי חשמל. במקרה זה חשמלאי בתל-אביב הוא בעל המקצוע שיבצע את העבודה אך אפשר לחכות לשעות העבודה התקינות ולקבוע את הגעתו בשעה שנוחה לשני הצדדים. בכל מקרה אין לבצע עבודות מסוג זה לבד וללא ידע והכשרה מתאימים בתחום.

ישנן עבודות רבות שיכולות להתבצע על ידי החשמלאי ובמידה ומדובר על התקנות ושינויים במערכת ניתן לקבל הצעת מחיר בטלפון, לפני שהוא יגיע למקום. החשמלאי יכול לבצע התקנה של מאוורר תקרה, לפצל את השקע בצורה בטוחה, לחבר את המנורות, להחליף פקקים בארון החשמל ולבצע עוד שלל פעולות כל עוד הרישיון שלו מאפשר זאת.

מצב שלישי – במסגרת שיפוץ

כל שיפוץ, בתל-אביב ובכל עיר אחרת בארץ דורש מיומנות של חשמלאי בעל הסמכה מתאימה לביצוע העבודה. יש לבחור חשמלאי על פי ההסמכה שלו והעבודה הנדרשת. אם יש צורך בשינויים במערכת החשמל, החלפת הארון ויש צורך ליצור מערכות חדשות, יש לוודא שלבעל המקצוע יש את הניסיון המתאים ורישיון בתוקף.

כמעט תמיד יש צורך לשלב עבודות במערכת החשמל, גם אם מדובר "רק" על החלפת שקעים, הזזתם, הוספת נקודות תאורה ועבודות דומות. אם צריך להעלות את עוצמת שעון החשמל יש לפנות גם לחברת החשמל ולבדוק כיצד הפעולה מתבצעת ומהן העלויות הנוספות הנדרשות (כלומר, מעבר לעלויות החשמלאי).

עלות הגעת חשמלאי בתל-אביב

בכל הנוגע להזמנת אנשי מקצוע לבית אחת השאלות שעולה שוב ושוב נוגעת לעלויות ההגעה והטיפול בבעיה. רגע לפני שנוכל לענות על שאלה זו כדאי לדעת כי עצם העובדה שבעל המקצוע מגיע למקום יכולה לעלות כסף. החשמלאי רשאי לבקש תשלום בעבור ההגעה שלו למקום ותשלום זה נע בין 150 ₪ לבין 200 ₪. כמובן, במידה ומדובר בשעות הלילה או סוף השבוע המחיר יכול להיות גבוה יותר.

למחיר הראשוני, אשר לא נגבה רק במקרים בהם בעל המקצוע מגיע כדי לתת הצעת מחיר לעבודה גדולה כמו במסגרת שיפוץ, מתווסף מחיר העבודה. החלפת שקע חשמל שרוף או ישן יכולה לעלות 160-200 ₪. כך גם התקנה של גוף תאורה (ללא מחיר המנורה עצמה). חיווט חוטי חשמל יכול לעלות 180 ₪ במידה והוא מחוץ לתעלה ולהגיע עד לעלות של 150 ₪ אם הוא בתוך התעלה.

החלפת פקק בארון החשמל תעלה 60-80 ₪ והחלפה של ארון החשמל כולו יכולה לעלות סביב 200-300 ₪ לא כולל עלות הפקקים. במידה ויש צורך להחליף מפסק, העלויות ינועו בין 180 ₪ לעבודה בסיסית בחשמל חד-פאזי ויכולות להגיע לעלות של 400 ₪ במקרה של מערכת תלת פאזית.

יש לציין כי במקרה של הזמנת חשמלאי בתל-אביב בשעות הלילה, סוף השבוע או בחגים, יכולה להיות תוספת עלות של 200 ואפילו 300 ₪. במידה וברור לנו מה בעל המקצוע צריך לעשות, אנחנו יכולים לבקש הצעת מחיר בטלפון. אם הבעיה לא ברורה, נצטרך לשאול כמה עולה ההגעה של החשמלאי ולבקש הצעת מחיר לאחר שהוא רואה את הבעיה.

5 כללים לעבודה עם חשמלאי שאפשר לסמוך עליו

1.      בירור טלפוני מעמיק

ראשית יש לבצע בירור טלפוני מול בעל המקצוע. חשוב לבדוק אם הוא זמין להגיע מתי שיש לנו צורך ולא רק בשעות שהוא רוצה (ישנם עוד בעלי מקצוע שישמחו להגיע בדחיפות או בשעות שנוחות לנו). יש לשאול אותו האם הוא מחזיק ברישיון בתוקף ולשאול האם הוא יכול לבצע את העבודה הנדרשת.

2.      קבלת הצעת מחיר ראשונית בטלפון

מומלץ להזמין חשמלאי בתל-אביב רק לאחר שברור לנו מהי עלות ההגעה שלו. גם אם אנחנו עוד לא יודעים מה הבעיה והוא לא יכול לתת לנו הצעת מחיר סופית עבור העבודה כולה, אנחנו צריכים לדעת מהו בסיס התשלום ואף לברר האם הוא מקבל כרטיס אשראי או לא.

3.      בקשה להצגת הרישיון

לאחר שהחשמלאי הגיע אלינו מותר ואף רצוי לבקש ממנו להציג את הרישיון. על הרישיון להיות צמוד לתעודה מזהה אחרת ועל פי חוק החשמלאי חייב להציג אותו במידה וביקשנו זאת ממנו. אם בעל המקצוע אומר שהוא שכח את הרישיון או מסרב להציגו אין לתת לו לבצע את העבודה.

4.      הגדרת העבודה ככל שניתן

יש לנסות להיות ממוקדים בעבודה הנדרשת ככל הניתן. במידה וישנה תקלה לא ברורה יש לבקש מהחשמלאי שיבצע בדיקה וייתן הצעת מחיר לפני שיתחיל לבצע את העבודה כך שנהיה מוכנים לבאות.

5.      קבלה מסודרת ואישור על ביצוע העבודה

בסיום העבודה עלינו לבקש קבלה ושיהיה מפורט מה בוצע בבית. ברגע שהחשמלאי מספק לנו אישור שהוא ביצע את העבודה, אנחנו יכולים לפנות אליו בעתיד כאשר רצוי לשאול אם ישנה אחריות על העבודה עוד לפני שהוא מתחיל לעבוד.

מחפשים חשמלאי בתל אביב ולא יודעים איך לבחור? כאן נסביר נפרט אילו פרמטרים הם החשובים ביותר בבחירת חשמלאים בתל אביב!

הייחודיות של תל אביב

תל אביב היא עיר מיוחדת ואין על כך עוררין. אחת התכונות הייחודיות שלה היא היותה עיר גדולה ומפותחת בעלת תרבות עשירה ומיוחדת במינה ותאמינו או לא, אבל יש לכך השפעה גם בתחום החשמלאים! היות שמדובר על עיר בעלת אוכלוסייה גדולה ומתקדמת, ההיצע והביקוש של חשמלאים בעיר גדולים בהתאם והיתרון הוא, שכך יש לכם את האפשרות למצוא את החשמלאי המתאים ביותר לצורך שלכם.

סוג העבודה וסוג הרישיון

אחד הדברים החשובים ביותר בבחירת חשמלאים בתל אביב ובכלל הוא ההתאמה בין סוג עבודת החשמל שאתם זקוקים לה לסוג הרישיון של החשמלאי. הכוונה היא לכך, שלא כל חשמלאי מוסמך ומורשה לעסוק בכל סוגי עבודות החשמל וכאשר מזמינים חשמלאי לביצוע עבודה מסוימת, חשוב שתהיה לו ההסמכה הדרושה לכך. זאת, כדי שהעבודה תתבצע במקצועיות ולא פחות חשוב מכך – שתשמור על הבטיחות שלכם ושלו כאחד.

עוד על הרישיון

כאמור, ברישיון החשמלאי מצוינת דרגת ההסמכה שלו, אבל מצוינים עליו גם פרטים נוספים וחשובים לא פחות! למעשה, אחד הדברים הרשומים על גבי רישיון החשמלאי והחשובים ביותר הוא ההחרגות שלו. כלומר, יתכן שלחשמלאי מסוים יש דרגת הסמכה מסוימת, אבל הוא לא רשאי לבצע עבודת חשמל ספציפית וגם להפך – יתכן שיש עבודת חשמל ספציפית, שאיננה חלק מההסמכה שלו, אבל הוא הוכשר לבצע אותה.

תחום התמחות

יש עבודות חשמל, שדורשות הכשרות והתמחויות מיוחדות. לדוגמה, התקנה של מזגנים או נקודות חיבור לטלוויזיה וכדומה. במקרים אלו, כאשר מחפשים חשמלאים בתל אביב, חשוב לחפש חשמלאים בעלי התמחויות אלו. כמובן, התמחויות מיוחדות אלו מצוינות על גבי רישיון החשמלאי.

ותק

הוותק של החשמלאי יכול לספר לנו הרבה מאוד עליו ועל המקצועיות שלו. זאת, מפני שככל שהחשמלאי ותיק יותר, כך סביר יותר להניח שהוא התנסה ביותר עבודות חשמל וביצע אותן פעמים רבות יותר. כמו כן, לחשמלאי ותיק ודאי יהיו גם המלצות, מהן תוכלו להסיק האם הוא מתאים לכם ולצרכים שלכם.

זמינות

זמינות היא מילת מפתח כאשר מחפשים חשמלאים בתל אביב! זאת, מפני שגם אם מדובר על עבודת חשמל לא דחופה במיוחד, ודאי לא תרצו לחכות איתה יותר מדי וודאי תרצו למחוק אותה מרשימת המטלות שלכם כמה שיותר מהר. כמו כן, כולנו היינו שמחים לקבל שירות של חשמלאי תוך שיבוש מינימלי של סדר היום שלנו והפסד מינימלי של שעות העבודה שלנו. חשוב לציין, שבניגוד למה שנהוג לחשוב, הזמינות של החשמלאי לא בהכרח מצביעה על הביקוש שלו ובהחלט יכול להיות חשמלאי מצוין, שפשוט עובד יותר שעות וכך הוא שומר על רמת זמינות גבוהה עבור לקוחותיו.

מחיר

מן הסתם, כאשר מזמינים איש מקצוע, המחיר הוא פרמטר חשוב ובעיקר אם מדובר על הוצאה בלתי מתוכננת, כפי שקורה בדרך כלל בכל הנוגע לעבודות חשמל. לכן חשוב להרחיב על נושא זה ולהזכיר, שעלות עבודת החשמל אמנם יכולה להשתנות בין החשמלאים השונים ולעתים ההבדל יכול גם להיות די גדול, אבל איכות העבודה חשובה הרבה יותר מעלותה מצד אחד ומן הצד השני, המחיר לא בהכרח מצביע על האיכות.

חשוב לזכור

אין ספק, שהחשמל הוא אחד הגילויים המשפיעים ביותר שהיו אי פעם והראיה החותכת ביותר לכך היא, שאין בית אחד בכל המדינות המפותחות, שבו אין שימוש במידה כזו או אחרת בחשמל. יחד עם זאת חשוב לזכור, שהחשמל גם עלול להיות מאוד מסוכן אם לא יודעים לעבוד איתו כראוי וזוהי הסיבה לכך, שחשוב להקפיד על קבלת שירות מחשמלאי מקצועי ומוסמך לעבודות החשמל הנחוצות, גם אם העלויות גבוהות יותר.

המשפיעים העיקריים

ישנם גורמים, שמשפיעים במיוחד על העלות של עבודת חשמלאים בתל אביב. אחד הבולטים שבהם הוא ההיצע והביקוש ובעיקר כאשר מדובר על עבודת חשמל מורכבת, שדורשת רישוי מיוחד. גורם משפיע עיקרי נוסף הוא מידת הוותק והניסיון של החשמלאי בתחום, שכן כך הוא יכול גם להציע שירות מהיר ויעיל יותר בזכות העובדה, שהוא כבר נתקל במקרים מסובכים ומורכבים ונאלץ להתמודד אתם.

כל מי שאי פעם היה צריך חשמלאי בדחיפות מבין למה שירות של חשמלאי 24 שעות תל אביב חשוב. כאן נסביר על החשיבות הזו למי שעוד לא התנסה בכך, איך אפשר למנוע מקרים כאלו ואיך לבחור חשמלאי בעת הצורך!

 

מתי צריך חשמלאי 24 שעות תל אביב?

החלק הראשון של התשובה לשאלה זו מתייחס למיקום, בו נחוץ לכם השירות של החשמלאי. כלומר, אם אתם גרים בתל אביב והערים הסמוכות לה, ודאי תעדיפו להזמין חשמלאי מקומי, שיוכל להגיע מהר בלי להסתבך ברחובות העיר, כפי שקורה לעתים קרובות למי שאיננו מקומי ומי שלא מכיר היטב את העיר ללא הפסקה.

החלק השני של התשובה לשאלה זו מתייחס לכך, שלעתים יש תקלות חמורות במערכות חשמל ביתיות, אשר דורשות טיפול מהיר ובהקדם האפשרי. כמו כן, תקלות אלו אינן צפויות ולא מודיעות מראש על כוונתן להופיע ולכן הן לעתים קורות גם בשעות שאינן נחשבות כשעות עבודה סטנדרטיות.

 

תקלות נפוצות

אחת התקלות הנפוצות ביותר, שדורשות טיפול מהיר ומידי היא נפילת החשמל בבית. אמנם תקלה זו בדרך כלל קורית כתוצאה מהפסקת חשמל, בה לא יכול לטפל החשמלאי, אבל לעתים היא קורית כתוצאה מבעיה בלוח החשמל הביתי וכך גם לגבי קצרים וכדומה. במקרים אלו, חשמלאי מורשה יוכל בהחלט לטפל בתקלה במגוון רחב של דרכים אפשריות שעומדות לרשותו וכוללות בעיקר החלפה של חלקים תקולים או בלויים של לוח החשמל.

 

החשיבות של הזמינות

תארו לעצמכם מצב, שבו יש לכם קצר חשמלי בבית וכל המכשירים החשמליים מנוטרלים. בין אם כל הבית מנוטרל או רק חלק ממנו, הרי שזה לא מצב שאפשר להמשיך לחיות איתו והמטרה היא לסיים אותו ולתקן את התקלה במהירות האפשרית. עכשיו תארו לעצמכם, שזה קורה בשעה מאוחרת ואתם לא מצליחים למצוא חשמלאי 24 שעות תל אביב ולכן אתם צריכים לחכות עד ליום המחרת כדי לבדוק מתי חשמלאי כלשהו יוכל להגיע אליכם ולעזור לכם. נשמע קשה, נכון? בדיוק בגלל זה הזמינות של החשמלאי חשובה כל כך!

עד עכשיו דיברנו רק על מקרים של תקלות בזמנים לא נוחים, בהם מרבית החשמלאים לא עובדים. אבל האמת היא, שהזמינות של החשמלאי חשובה לא רק במקרים אלה, אלא גם במקרים יותר שגרתיים כמו בדיקה שגרתית של לוח החשמל הביתי או סתם צורך בתיקון פשוט או הזזה או התקנה מתוזמנות מראש של נקודות חשמל ועוד.

אם אתם תוהים למה הזמינות של החשמלאי חשובה גם במקרים כמו המפורטים לעיל, התשובה היא, שכך אתם יכולים להזמין את החשמלאי לזמן הנוח לכם ביותר! לדוגמה, אם אתם לא רוצים להפסיד יום עבודה רק בשביל להתקין נקודת חשמל או שתיים, תוכלו לבדוק את הזמינות שלו בשעות הערב או לחלופין, אם אתם צריכים אותו בעבודה, תוכלו לבדוק את הזמינות שלו בשעות הבוקר המוקדמות, לפני הגעת שאר העובדים.

 

חשוב לזכור!

העובדה שמדובר על חשמלאי 24 שעות תל אביב לא בהכרח מבטיחה, שהחשמלאי יוכל להגיע אליכם בכל יום ושעה שתרצו! זאת, משום שהוא נותן שירות גם ללקוחות נוספים. יחד עם זאת, ככל ששעות העבודה של החשמלאי גמישות יותר, כך עולה משמעותית הסבירות לכך שתוכלו למצוא זמן מתאים גם לכם וגם לו לביצוע עבודת החשמל הנחוצה לכם.

דבר נוסף שחשוב לזכור הוא, שהזמינות של החשמלאי היא לא הפרט היחיד שחשוב ולמעשה, הרבה יותר חשובה מזה היא ההתאמה בין דרגת ההסמכה שלו לבין סוג העבודה שאתם צריכים. הכוונה היא לכך, שכל חשמלאי עובר הכשרה מסוימת, המאפשרת לו לעסוק בעבודות חשמל מסוגים שונים וכל עוד אין לו את ההכשרה המתאימה לעבודת חשמל מסוימת, אסור לו במפורש לבצע אותה. למעשה, ביצוע עבודת חשמל ללא ההסמכה המתאימה היא עבירה פלילית!

כדי לדעת האם החשמלאי מורשה לבצע את עבודת החשמל הנחוצה לכם, ניתן לבדוק את רמת ההסמכה שלו, הרשומה על רישיון החשמלאי שלו. לאחר שידועה לכם רמת ההסמכה שלו, תוכלו לבדוק את העבודות המותרות לו באתר של משרד התמ"ת.

גרים בתל אביב ויש לכם תקלה במערכת החשמל הביתית? זקוקים לעבודת חשמל בבית? כאן נסביר באילו מקרים תזדקקו לשירותיו של חשמלאי בתל אביב!

הבהרה

לפני הכל חשוב להבהיר, שכל עבודת חשמל צריכה להתבצע אך ורק על ידי חשמלאי מוסמך ועל פי דרגת הרישיון שלו, על כך נרחיב בהמשך. הסיבה לכך היא, שהחשמל, שמשמש אותנו לכל כך הרבה דברים ביום יום שלנו, עלול להיות מסוכן ואף קטלני, אם לא מכירים אותו מספיק ואם לא עובדים אתו נכון.

קפיצות

אחת התקלות הנפוצות ביותר במערכות חשמל ביתיות היא קפיצות באספקת החשמל. קפיצות אלו יכולות להיגרם מסיבות שונות כדוגמת רכיבים תקולים או בלויים בלוח החשמל, בעיות בזרימת החשמל אל המערכת ועוד. אמנם כולנו חווים קפיצות כאלו מדי פעם בפעם, אבל במידה והדבר חוזר על עצמו, מומלץ לתת לחשמלאי לבדוק מה גורם לכך ואיך ניתן למנוע את הישנות המקרה.

הזזה של לוח החשמל

בבתים רבים לוח החשמל נמצא בחלקו החיצוני של הבית. זאת, משום שכך היה נהוג עד לפני עשורים בודדים. כיום לעומת זאת, נהוג להציב את לוחות החשמל הביתיים בחלקו הפנימי של הבית עקב מקרים חוזרים ונשנים של פריצות לבתים לאחר ניתוק החשמל דרך לוח החשמל, בעוד בני הבית יוצאים לבדוק אותו ולתקן את התקלה.

שתי סיבות אפשריות נוספות להזזת לוח החשמל הביתי הן לרגל שיפוצים בבית או עקב מיקום לא טוב. היות שלוח החשמל פולט קרינה, מומלץ להרחיק אותו מהמקומות, בהם בני הבית שוהים לאורך זמן ולכן נהוג למקם אותו בסמוך לדלת הכניסה. במידה והוא ממוקם במקום לא טוב בבית שלכם, תוכלו להזמין חשמלאי בתל אביב, על מנת שיזיז אותו עבורכם.

התקנת מונה חשמל דיגיטלי

ברוב הבתים בישראל יש מוני חשמל מכניים. מונים אלו אמנם עושים את העבודה, אבל כיום יש מוני חשמל הרבה יותר משוכללים והרבה יותר יעילים ואלו הם מוני החשמל הדיגיטליים. ישנם סוגים שונים של מוני חשמל דיגיטליים ולכל אחד מהם יש תכונות אחרות וכדי להתקין מונה דיגיטלי גם לבית שלכם, יש להזמין חשמלאי בתל אביב.

התקנה והזזה של נקודות חשמל

אמנם התקנה והזזה של נקודות חשמל נחשבות לעבודות חשמל פשוטות, אבל גם אותן צריך לעשות באופן מקצועי! זאת, כדי להבטיח את איכות החיבור שלהן וכמובן – את הבטיחות של המתקין שלהן ושל המשתמש בהן ביום יום.

התקנות מיוחדות

אם כבר עסקנו בהתקנה של נקודות חשמל, חשוב להתייחס גם לנקודות חשמל יותר מורכבות מאלו הרגילות. הכוונה היא לנקודות חשמל ייעודיות למכשירי חשמל שונים כדוגמת מזגן, מכונת כביסה, מדיח כלים וכדומה. במידה ואתם רוצים להזיז נקודת חשמל קיימת או להתקין אחת חדשה, אתם צריכים לעשות זאת בעזרתו של חשמלאי בתל אביב.

דוד חשמלי

העבודות על הדוד החשמלי נחשבות לעבודות בסיכון גבוה למדי. זאת, משום שמדובר על מכשיר שמצד אחד מכיל כמות גדולה של מים ומן הצד השני, הוא מחובר לחשמל. היות שכך, לא משנה איזו תקלה יש לכם בדוד ואיזו עבודת חשמל הוא דורש, הזעיקו חשמלאי ואל תעשו אותה בעצמכם!

ביקורת תקופתית

מערכת החשמל הביתית מורכבת מהרבה מאוד חלקים ורכיבים, שחשופים לבלאי טבעי בדומה לכל חומר בטבע. לכן חשוב לבצע ביקורת תקופתית של לוח החשמל אחת לשנתיים. במהלך ביקורת זו יבדוק החשמלאי את תקינותם של הרכיבים השונים של לוח החשמל ויחליף את אלו שהתבלו. כך תבצעו פעולת מנע לתקלות עתידיות.

הכנה לביקורת של חברת החשמל

אמנם ביקורות תקופתיות של חברת החשמל נערכות בעיקר בבתי עסק, אבל הן נערכות גם כאשר מתקינים לוח חשמל במבנה לקראת אכלוס. לפני ההגעה של נציגי חברת החשמל לביצוע הביקורת מומלץ להזמין חשמלאי בתל אביב, על מנת שיבדוק את תקינות לוח החשמל. כך תוכלו למנוע הערות של חברת החשמל, אשר ידרשו מכם לבצע שינויים ותיקונים ולהמתין לביקורת נוספת שלהם.

דרגות הסמכה

לחשמלאים שונים יש הסמכות שונות לביצוע עבודות חשמל שונות. הכוונה היא לכך, שלא כל חשמלאי מוסמך לבצע כל עבודת חשמל וכאשר מזמינים חשמלאי בתל אביב לביצוע עבודת חשמל מסוימת יש לוודא, שהוא אכן מוסמך ומורשה לבצע אותה. אלו הן דרגות ההסמכה: חשמלאי עוזר, חשמלאי מעשי, חשמלאי מוסמך, חשמלאי ראשי, חשמלאי טכנאי, חשמלאי הנדסאי וחשמלאי מהנדס. דרגת ההסמכה של החשמלאי מצוינת על גבי רישיון החשמלאי שלו, עליו נרחיב מיד.

על רישיון החשמלאי

רישיון החשמלאי, אותו צריך להחזיק כל חשמלאי באשר הוא, הוא המאפשר לחשמלאי לבצע עבודות חשמל בהתאם להסמכה שלו בלי להסתכן בעבירה פלילית ולמזמין העבודה לדעת, שהעבודה אכן מתבצעת על ידי איש מקצוע. על הרישיון עצמו מופיע שם החשמלאי, מספר הרישיון שלו, מספר תעודת הזהות שלו, תוקף הרישיון שלו, דרגת ההסמכה שלו, הסמכות נוספות והגבלות על עבודות מסוימות.

בדיקות התאמה לחשמלאי

כל דרגת הסמכה כוללת עבודות חשמל שהחשמלאי מורשה לבצע ובעוד שדרגת ההסמכה מצוינת על גבי הרישיון, עבודות החשמל שהוא מורשה לבצע אינן מצוינות שם. אם כן, כדי שתוכלו לדעת האם החשמלאי מורשה לבצע את עבודת החשמל הנחוצה לכם, תוכלו לבדוק באופן ספציפי באתר של משרד התמ"ת.

דבר נוסף, שאיננו מופיע על  רישיון החשמלאי הוא תמונתו. כדי שתוכלו להיות בטוחים שהרישיון המוצג לכם הוא אכן של האדם שהגיע אליכם לביצוע עבודת החשמל, יש לבקש ממנו להציג בפניכם גם תעודה מזהה עם תמונה ומספר תעודת הזהות, אותו תוכלו להשוות עם רישיון החשמלאי שלו, כדוגמת תעודת זהות או רישיון נהיגה.