המדריך המלא לבחירת חשמלאי מוסמך תל אביב

תוכן עניינים

אם אתם גרים בתל אביב ומחפשים חשמלאי מוסמך תל אביב היא העיר הראשונה להתחיל לחפש בה! בהמשך נסביר למה זה כך ואיך כדאי לבחור את החשמלאי המתאים לכם ביותר.

למה לחפש דווקא בתל אביב?

העיר תל אביב מוכרת בארץ ואפילו בעולם כעיר ללא הפסקה ואחד המאפיינים העיקריים שלה, שהופכים אותה לכזו הוא הידיעה של התושבים שלה, שהכל זמין עבורם והכל נמצא בהישג יד. מאפיין זה כולל כמובן, גם את האפשרות למצוא חשמלאי מוסמך לביצוע כל עבודת חשמל שהיא הן לאנשים פרטיים והן לעסקים וכך נמנע הצורך בחיפוש אחר חשמלאי מחוץ לעיר.

מתי צריך חשמלאי מוסמך תל אביב?

המקרים הנפוצים, בהם צריך להזמין חשמלאי מוסמך תל אביב דומים למדי לשאר חלקי הארץ. בדרך כלל מדובר על תקלות כמו תקלה בדוד החשמלי או בארון החשמל וכדומה, צורך בהוספה או הזזה של ארון חשמל או נקודות חשמל, החלפה לתשתית תלת פאזית, ביצוע ביקורת תקופתית של מערכת החשמל, הכנה לקראת ביקורת של חברת החשמל וכך הלאה.

חשיבות ההסמכה

העבודה עם חשמל עלולה להיות מאוד מסוכנת ואין שלא מודע לעובדה זו. היות שכך, כאשר מבצעים עבודות חשמל, חשוב שהאדם המבצע את העבודה יהיה איש מקצוע מוסמך. כך ניתן למנוע מקרים מצערים של תקלות חוזרות ונשנות ואפילו של התחשמלות והתלקחות, שעלולה להוביל לשריפה ונזק בלתי הפיך.

דרגות הסמכה

היות שקיימים סוגים רבים ושונים של עבודות חשמל, יש גם דרגות הסמכה שונות לחשמלאים והמשמעות היא, שלא כל חשמלאי מורשה לבצע את כל עבודות החשמל הקיימות. לפניכם רשימה של דרגות ההסמכה הקיימות:

  • חשמלאי עוזר
  • חשמלאי מעשי
  • חשמלאי מוסמך
  • חשמלאי ראשי
  • חשמלאי טכנאי
  • חשמלאי הנדסאי
  • חשמלאי מהנדס

לפני שאתם מזמינים חשמלאי מוסמך תל אביב חשוב לשים לב, שבעוד שנהוג להגדיר כל חשמלאי בעל הסמכה כזו או אחרת כחשמלאי מוסמך, הרי שמדובר על דרגת הסמכה ולא כל חשמלאי שעבר הסמכה כלשהי הוא בעל דרגת הסמכה זו ולכן הוא לא בהכרח מורשה לבצע את אותן עבודות החשמל כמו מי שאכן מחזיק בדרגת הסמכה זו! על הדרך לבחון את ההתאמה בין דרגת ההסמכה לבין עבודת החשמל הנחוצה לכם נרחיב מיד.

בדיקת ההסמכה

כדי לוודא, שאכן יש התאמה בין סוג עבודת החשמל הדרושה לכם לבין דרגת ההסמכה של החשמלאי שאתם עתידים להזמין לבצע אותה, עליכם לבצע שתי פעולות פשוטות: ראשית, עליכם לבקש ממנו לשלוח לכם תמונה או צילום של רישיון החשמלאי שלו, עליה מצוינת דרגת ההסמכה שלו. לאחר מכן עליכם להיכנס לאתר של משרד התמ"ת ולדוק אילו עבודות חשמל הוא רשאי לבצע בהתאם לדרגת ההסמכה.

חשוב לציין, שעל גבי רישיון החשמלאי לא מופיעה תמונתו וכדי להיות בטוחים, שהאדם שהגיע אליכם הוא אכן החשמלאי המוסמך, עליכם לבקש ממנו להציג בפניכם תעודה מזהה עם תמונה ומספר תעודת זהות ולהשוות למספר תעודת הזהות המופיע על גבי רישיון החשמלאי שהוצג לכם.

הסמכות מיוחדות

לצד עבודות החשמל הרגילות והנפוצות, יש עבודות חשמל נפוצות לא פחות, אשר דורשות הסמכה ייעודית כדי לבצע אותן. לדוגמה, יש שלושה סוגים של דרגת רישוי של חשמלאי בודק וכמו כן, גם הכשרה ספציפית לפי תחום עיסוק כמו התקנה של מזגנים או לפי תחום מיוחד של התמחות כמו טלוויזיה וכדומה. הסמכות מיוחדות אלו יהיו מצוינות גם כן על גבי רישיון החשמלאי וכך תוכלו לבדוק זאת ולהיות בטוחים שהחשמלאי אכן מוסמך לבצע עבודות ספציפיות אלו.

מעבר להסמכה

לצד החשיבות הגבוהה של ההסמכה של החשמלאי, יש דברים חשובים נוספים, שיעזרו לכם לבחור מתוך החשמלאים המתאימים לכם מבחינת ההסמכה שלהם. לדוגמה, יש מי שמאוד חשובה לו זמינות גבוהה, כדי שהתקלה תטופל מהר או כדי להתאים את ביקור החשמלאי ללוח הזמנים הצפוף ויש מי שמוכן לחכות כמה שצריך, אבל פרמטר העלויות חשוב הרבה יותר. כמובן, אי אפשר להתעלם מהחשיבות של המקצועיות והיעילות בעבודה ולכן גם זה פרמטר חשוב מאוד בבחירת חשמלאי תל אביב ובכלל והדבר נכון גם לגבי הוותק והניסיון שלו ובעיקר בעבודות חשמל דומות לאלו הנחוצות לכם.