השאלות הנפוצות ביותר לגבי הזמנת חשמלאי בבאר שבע

תוכן עניינים

גרים בבאר שבע וצריכים להזמין חשמלאי? בטח יש לכם הרבה שאלות ובעיקר אם זו הפעם הראשונה שאתם מזמינים אחד. כאן נענה על השאלות הנפוצות ביותר לגבי הזמנת חשמלאי בבאר שבע ואנו בטוחים שגם אתם תוכלו להיתרם מכך!

מתי צריך להזמין חשמלאי?

בכל פעם שיש תקלה במערכת החשמל, על כל המרכיבים שלה, חשוב להזמין חשמלאי מקצועי ומורשה וכך גם כאשר רוצים לבצע שינויים בחלקיה השונים של המערכת. לעתים מדובר על תקלה דחופה, כמו תקלה בלוח החשמל לדוגמה, שאיננה מאפשרת זרימה תקינה של חשמל לחלקי הבית השונים, ולעתים מדובר על תקלה קטנה ולא מזיקה, אבל יכולה לשבש את שגרת החיים. כמו כן, ישנן מצבים, בהם העבודה הרצויה היא התקנה או הזזה של לוח החשמל או נקודות חשמל בבית וגם אז יש להזמין חשמלאי.

האם צריך להזמין חשמלאי לצורך מעבר לתשתית תלת פאזית?

אמנם המעבר לאספקת חשמל תלת פאזית מתבצע בפועל על ידי חברת החשמל, אבל אין ספק, שצריך להכין את התשתית הביתית לקראת מעבר זה. הכוונה היא לכך, שיש להכין נקודות חשמל מתאימות כמו גם את לוח החשמל הביתי. עבודות אלו מתבצעות אך ורק על ידי חשמלאי מקצועי ולכן, במידה ואתם מתכננים מעבר לתשתית תלת פאזית, עליכם גם לתאם זאת עם חברת החשמל וגם להזמין חשמלאי מקצועי במקביל.

האם כל חשמלאי יכול לבצע את כל עבודות החשמל?

התשובה הקצרה לשאלה זו היא בפירוש לא! התשובה המפורטת יותר היא, שלחשמלאים יש דרגות הסמכה שונות, המקנות להם את האישור לבצע עבודות חשמל שונות בהתאם לרמת הסיכון שלהן. לדוגמה, לא כל חשמלאי רשאי לבצע בדיקות הארקה, אלא רק מי שדרגת ההסמכה שלו היא חשמלאי מוסמך או גבוהה יותר. כמו כן חשוב לשים לב לכך, שחשמלאי מוסמך הוא בעל דרגת הסמכה זו ולא כל חשמלאי בעל רישיון חשמלאי הוא בעל הסמכה של חשמלאי מוסמך ורשאי לבצע את אותן עבודות החשמל!

איך אפשר לדעת איזה חשמלאי יכול לבצע את העבודה הנחוצה לי?

ככתוב לעיל, ישנן דרגות הסמכה שונות של חשמלאים מורשים. לפניכם רשימת דרגות ההסמכה ולאחריה נסביר כיצד ניתן לדעת אילו עבודות חשמל מותרות לפי דרגות הסמכה אלו:

  • חשמלאי עוזר
  • חשמלאי מעשי
  • חשמלאי מוסמך
  • חשמלאי ראשי
  • חשמלאי טכנאי
  • חשמלאי הנדסאי
  • חשמלאי מהנדס

כדי לבדוק מהי דרגת ההסמכה הדרושה לביצוע עבודת החשמל הנחוצה לכם, באפשרותכם להיכנס לאתר של משרד התמ"ת. שם מפורטות עבודות החשמל המותרות לפי דרגות ההסמכה השונות. כמו כן, כדי לבדוק מהי דרגת ההסמכה של חשמלאי בבאר שבע, עליכם לבקש ממנו שיציג בפניכם את רישיון החשמלאי שלו. שם רשומה דרגת ההסמכה שלו ואף הסמכות ייחודיות נוספות, במידה ויש לו.

האם יש עוד דברים שחשוב לבדוק ברישיון החשמלאי?

לצד דרגת ההסמכה, שחשוב מאוד לבדוק, חשוב לא פחות לבדוק גם את התוקף שלו. רישיון חשמלאי לא בתוקף, הוא שווה ערך לחוסר רישיון בכלל! חשוב להבין, שביצוע עבודות חשמל ללא רישיון חשמלאי היא עבירה פלילית וכך גם לגבי ביצוע העבודות עם רישיון לא בתוקף.

אילו הכנות צריך לעשות לפני הגעת החשמלאי?

על פי רוב, אין הכנות מיוחדות, שנדרשות לקראת הגעה של חשמלאי, פרט לווידוא קיומה של גישה נוחה אל המקומות בבית שדורשים עבודה. יחד עם זאת, כדי שתוכלו להיות בטוחים, עדיף להתייעץ עם החשמלאי מראש, להסביר לו במפורט מהן העבודות הרצויות לכם ולבדוק איתו האם הוא צריך שתכינו משהו מראש.

למה יש פער גדול במחירים?

פערים במחירים יכולים לנבוע מסיבות רבות ושונות. אחד הפרמטרים העיקריים הוא סוג העבודה הנדרשת, שיכולה להיות יותר או פחות מורכבת מעבודות אחרות. כמו כן, גם דרגת הסמכה גבוהה של החשמלאי יכולה להשפיע על עלות הביקור והעבודה שלו. גורם משפיע נוסף הוא המרחק שצריך לעבור החשמלאי כדי להגיע אליכם. כלומר, זמן הנסיעה והוצאות הנסיעה שלו מגולמים במחיר שהוא מבקש מכם ולכן, אם אתם צריכים עבודת חשמל כלשהי בבאר שבע, עדיף שתחפשו חשמלאי בבאר שבע ולא בתל אביב לדוגמה.