חשמלאי מוסמך בצפת

תוכן עניינים

כל אחד מבצע עבודות קטנות שונות בביתו גם ללא עזרה של איש מקצוע. התקנת מדף, צביעת קירות, החלפה או תיקון של ברז, החלפה של מכל הדחה בשירותים – השאלה היא תמיד האם אנחנו יכולים והאם אנחנו יודעים איך לעשות את זה. אם התשובה היא כן, אנחנו עושים את זה בעצמנו. כשמדובר בחשמל הסיפור כבר לגמרי שונה. מדוע כל כך חשוב להזמין חשמלאי לכל עבודת חשמל בבית? באילו סוגים של עבודות אפשר בכל זאת לבצע את העבודה באופן עצמאי? האם ישנם חשמלאים שאינם מוסמכים ואיך בודקים זאת? כמה עולה שירות חשמלאי מוסמך והאם ביקור חשמלאי עולה כסף, גם אם לא נעשתה כל פעולת שירות? על שאלות אלו ועוד נענה לכם ממש כאן בשורות הבאות ונקנח עם מספר טיפים שיסייעו לכם למצוא ולבחור חשמלאי מוסמך בצפת.

חשמלאי מוסמך בצפת

מדוע כל כך חשוב לבצע עבודות חשמל בבית בסיוע חשמלאי מוסמך?

חשמל הוא מקור האנרגיה של החיים המודרניים. בבית המודרני ישנם עשרות פריטים הפועלים כולם על חשמל, החל מהמנורה בקיר וכלה במכונת הכביסה, המקרר ומדיח הכלים. כמקור אנרגיה, חשמל יכול להוות גם סיכון לרכוש ולגוף אם הוא אינו מטופל בצורה נכונה. מרבית השריפות הניצתות במרחבי מגורים, נגרמות כתוצאה מקצר חשמלי, מניצוץ שניתז על המשטח הלא נכון והתחיל דליקה שיכולה לכלות בית שלם בתוך זמן קצר. טיפול לא נכון בחשמל יכול גם לגרום להרס של מכשירי החשמל בבית, להרס של תשתית החשמל ובמקרה הגרוע ביותר, גם לסכנת חיים ממשית. מכל הסיבות האלה, כאשר אתם רוצים לבצע עבודות חשמל בבית, אתם רוצים להזמין חשמלאי מוסמך בצפת שמכיר את כל ההיבטים של הטיפול בחשמל ויודע לבצע את העבודה בצורה בטוחה ומקצועית, שתעניק לכם בטחון בהמשך השימוש בחשמל בבית.

מהן עבודות החשמל שאפשר לבצע באופן עצמאי?

ובכן, ישנו כלל אצבע מאוד פשוט שיסייע לכם להבין מתי אתם יכולים לעשות את הדברים בעצמכם ומתי אתם נדרשים לשירותיו של חשמלאי מוסמך בצפת. הכלל הזה אומר שכל פעולה שאתם מבצעים על גבי "ממשק המשתמש" ומבלי שאתם רואים או נוגעים בחוטי החשמל, היא פעולה שאתם יכולים לבצע בעצמכם. פעולות אלה כוללות כמובן חיבור וניתוק של מכשירי חשמל לשקע בקיר והן כוללות גם החלפת מנורה, הרמה או הורדה של נתיך חשמלי וכן הלאה. זה נכון שאין הרבה פעולות כאלה, אבל במצב דברים תקין, אנחנו גם לא נדרשים לאף פעולה אחרת. כאשר פעולה כזאת נדרשת, כאשר אנחנו צריכים לחדור אל הקרביים של מערכת החשמל, לנתק ולחבר חוטי חשמל, להחליף רכיבים פנימיים במערכות, מכשירי או תשתיות חשמל, את זה אנחנו רוצים לעשות באמצעות חשמלאי מוסמך בצפת.

האם ישנם חשמלאים שהם אינם מוסמכים ואיך בודקים את זה?

חשמלאי מקצועי ומומלץ בעיר צפת

הסמכת חשמלאי ומתן רישיון לביצוע עבודות חשמל הוא תחום המפוקח על ידי משרד העבודה והרווחה והשירותים החברתיים. באתר האינטרנט של משרד העבודה תוכלו למצוא רשימה ארוכה של קריטריונים בהם צריך לעמוד חשמלאי על מנת להפוך למוסמך. המפתיע בטבלה זו הוא, שישנם הרבה יותר מצבים בהם חשמלאי עשוי להיחשב לחשמלאי לא מוסמך מאשר לחשמלאי מוסמך. ככלל, ישנן מספר דרגות הסמכה בתחום עבודות החשמל – חשמלאי עוזר, חשמלאי מעשי, חשמלאי מוסמך, חשמלאי ראשי, חשמלאי טכנאי, חשמלאי הנדסאי, חשמלאי מהנדס וחשמלאי בודק.  לכל אחת מן ההסמכות הללו נדרשת עמידה במספר קריטריונים או בקריטריון מפתח ספציפי.

אנשים שסיימו לימודי חשמלאות במסגרת לימודי קורס תעודה או בית ספר תיכון הם בדרך כלל חשמלאים עוזרים בלבד. אנשים שסיימו לימודים רשמיים בתחום החשמל הם חשמלאים מעשיים. בכדי להפוך לחשמלאי מוסמך יש להשלים רמה מסוימת של לימודים מקצועיים ולעמוד במבחני ההסמכה הנדרשים. למרבה הצער, ישנם בישראל לא מעט אנשים שמחפשים פרנסה בתחום שאותו הם מכירים, תחום החשמל, על אף שבפועל אין להם את ההסמכה הנדרשת לעסוק בתחום. בכדי לבדוק האם החשמלאי שהזמנתם הוא אכן חשמלאי מוסמך בצפת או חשמלאי שאינו מוסמך, אתם בסך הכל צריכים לבקש לראות תעודת חשמלאי מוסמך. לפני שמתחילות עבודות החשמל כדאי גם לצלם את התעודה בטלפון הנייד שלכם, כדי שתהיה בידיכם ראיה לכך שהחשמלאי העיד על עצמו כחשמלאי מוסמך.

מדוע כל כך חשוב לבדוק את הסמכתו של החשמלאי?

ובכן, בדיוק מאותה סיבה שבגינה אתם קוראים לחשמלאי ולא עושים את העבודה בעצמכם, אתם צריכים לוודא שאיש המקצוע שהזמנתם אכן יודע לבצע את העבודה ומוסמך לבצע אותה על פי החוק. כך למשל, אם יש לכם ביטוח תכולת דירה, ביטוח מבנה, ביטוח צד שלישי וכן הלאה, תוכלו לראות שכל אירוע ביטוחי שנגרם בגין תקלת חשמל לאחר טיפול של חשמלאי לא מוסמך, הוא אירוע שאינו מכוסה בפוליסה. אם חס וחלילה תפרוץ שריפה לאחר טיפול בחשמל הבית שלא על ידי חשמלאי מוסמך בצפת, ייתכן מאוד שלא תוכלו לקבל את כספי הביטוח ששילמתם לאורך שנים. אבל זה רק בהיבט הכלכלי. חשמלאי מוסמך הוא איש מקצוע שחלה עליו אחריות מקצועית מוגדרת מאוד ולכן יבצע את העבודה בצורה מקצועית ובטוחה, בראש ובראשונה לכם, בני הבית, ורק לאחר מכן גם לרכוש שלכם.

כמה עולה שירות של חשמלאי מוסמך בצפת?

ובכן, מגוון עבודות החשמל שיכול לבצע חשמלאי מוסמך בצפת בבית שלכם הוא כמעט אינסופי ולכל עבודה כזאת יש מחיר. בשורות אלה לא נוכל לפרט את המחירון המלא של עבודות החשמל בישראל, אבל באופן כללי, אם אתם מזמינים חשמלאי מוסמך לביקור, זה יעלה לכם כ-200 שקלים פלוס מינוס. מרבית עבודות החשמל מבוצעות בטווח של 200-600 שקלים. אם אתם מבקשים להתקין לוח חשמל ביתי, זה כבר יעלה לכם בין 800 ל-1400 שקלים. תוספת חיבור חשמלי מחד פאזי לתלת פאזי תעלה לכם 1200 עד 2800 שקלים, אבל בסך הכל, עבור מרבית עבודות החשמל הביתיות כמו התקנת נקודת חשמל, התקנת גוף תאורה, החלפת נקודת חשמל, החלפת נתיך, התקנת שעון לדוד, התקנה וחיבור של מנוע חשמלי, התקנה של מפזר חום בחדר האמבטיה וכן הלאה – עבור שירותים אלה ודומיהם, אתם יכולים לצפות להוצאה של מספר מאות שקלים החל מ-200 שקלים ועד 700 או 800 שקלים, תלוי בשירות הספציפי.

ביקור חשמלאי מוסמך בצפת

שימו לב שבמידה והחשמלאי מגיע לביקור ומבצע עבודת תיקון, התקנה או החלפה כלשהי, התשלום צריך לכלול אך ורק את עלות הפעולה שבוצעה ואין לגבות בנוסף אליו גם תשלום עבור ביקור. ביקור חשמלאי מוסמך הוא שירות בפני עצמו שנועד לכסות מצבים בהם החשמלאי מטריח את עצמו לביתכם, בודק דבר מה ומגלה שאין שום פעולה שצריך לעשות או שמדובר בעניין קטן מאוד כמו חיזוק חיבור של חוט חשמל. במקרה כזה, יגבה מכם החשמלאי עלות של ביקור בית ולא מעבר לכך. אבל אם בעקבות הביקור או אפילו מראש, נקבע כי יש לבצע שירות תיקון, התקנה או החלפה כלשהו, הרי שהתשלום צריך להתבצע עבור אותו שירות ולא עבור הביקור עצמו.

איך תבחנו הצעות מחיר שאתם מקבלים מחשמלאים שונים?

מן הסתם, בחיפוש חשמלאי מוסמך בצפת לביצוע עבודות חשמל שונות בביתכם, אחד הכלים שתעשו בו שימוש הוא הכלי של הצעת מחיר ובהיבט זה ישנם מספר דברים חשובים שכדאי לדעת. א' אם מדובר בפעולה אחת פשוטה כמו התקנת גוף תאורה, החלפת מפסק וכן הלאה, פשוט שאלו כמה זה עולה ועשו זאת מול שניים שלושה חשמלאים נוספים בכדי לוודא שלא גובים מכם מחיר מופקע. במידה ואתם זקוקים לביצוע שורה של פעולות או של פעולה יקרה אחת, כדאי בהחלט לבקש הצעת מחיר כתובה במייל או בפקס ולבקש פירוט מלא של מרכיבי השירות. כמו כן, כבר בשיחה הראשונית יש לברר האם החשמלאי הוא מוסמך, דבר שתצטרכו לוודא כשהחשמלאי יגיע אליכם.

הצעות זולות במיוחד יכולות להיראות לכם מאוד אטרקטיביות, אך בפועל עלולות להעיד על כך שלא מדובר בחשמלאי מוסמך. חשמלאי מוסמך מבצע שורה של פעולות מקצועיות שמיועדות להבטיח את איכות העבודה ואת בטיחות המשך השימוש בחשמל. פעולות אלה עולות כסף גם במונחי זמן וגם במונחי חומרים. חשמלאי לא מוסמך שרק מחפש כמה שיותר פרנסה, יציע לכם מחיר זול שיפתה אתכם וינסה להשלים את העבודה כמה שיותר מהר וכמה שיותר בזול עבורו עצמו, ואת זה אתם ממש לא רוצים. לא משנה מה המחירים שמציעים לכם, תמיד הקפידו להיצמד לחשמלאים מוסמכים ולחפש את הזול והמקצועי ביותר מביניהם.

איך למצוא ולבחור חשמלאי מוסמך בצפת?

ובכן, יש דברים בחיים שלא צריך להפוך אותם לדרמה ואחד מהם הוא מציאה ובחירה של חשמלאי מוסמך בצפת. אין בכך כדי לומר שאין פערים מקצועיים ופערי מחיר בין החשמלאים המוסמכים השונים שפועלים בארץ, אבל בפועל אין לכם דרך אמיתית לבחור את האחד שהוא הטוב ביותר והזול ביותר מבין כולם, אז אין צורך גם לנסות. אתם יכולים להתחיל בהמלצות שאתם מקבלים מחברים, בני משפחה, מכרים או שכנים ואם מדובר בעבודה נקודתית קטנה זה בהחלט יכול להספיק. במקרה שאתם זקוקים לעבודות חשמל נרחבות, כדאי לקבל גם חוות דעת מקצועית מאנשי מקצוע בתחומים משיקים, למשל קבלני בניין, מעצבי פנים, אדריכלים ואנשי מקצוע נוספים בענף הבניין שמכירים חשמלאים מוסמכים ועובדים איתם על בסיס יומיומי. חוות דעת מקצועית כזאת יכולה בהחלט להכווין אתכם לחשמלאי הנכון שאתם מחפשים.

הצעת מחיר חשמלאי מוסמך

לבסוף, כפי שאמרנו קודם לכן, פשוט ודאו שאכן מדובר בחשמלאי מוסמך וודאו שההצעה שלו היא סבירה והוגנת ביחס להצעות אחרות שקיבלתם. הצעות זולות באופן חריג הן הצעות שאתם רוצים להתעלם מהן לחלוטין או לפחות לעשות עוד שורה של בירורים לגבי הרמה המקצועית וההסמכה של החשמלאים שהציעו לכם אותן. כמו כן, שימו לב שישנן פעולת חשמל שגם חשמלאי מוסמך בצפת לא יכול לבצע, ולשם ביצוען נדרש חשמלאי בדרגה גבוהה יותר כמו חשמלאי הנדסאי, חשמלאי מהנדס או חשמלאי ראשי. המדובר בפעולות תשתית נרחבות במתחים גבוהים ובפעולות תשתית מורכבות שהוגדרו על פי החוק כפעולות שרק חשמלאי ראשי ומעלה יכול לעסוק בהן. במידה וזו אכן הפעולה הנדרשת לכם, חשמלאי מוסמך יודיע לכם ביוזמתו כי הוא אינו רשאי לבצע את הפעולות, ובכל מקרה, אם אתם נדרשים לבצע פעולה כזאת, כדאי להתייעץ עם חשמלאי ראשי או חשמלאי מהנדס לפני שאתם מקבלים החלטה. חשמלאי כזה תוכלו למצוא בחברות המספקות שירותי חשמל לתעשייה.

זכרו, עבודות חשמל בבית לא עושים ללא חשמלאי ועבודה עם חשמלאי תהיה תמיד עם חשמלאי מוסמך. מציאת חשמלאי מוסמך בצפת היא לא משימה מורכבת ואין שום סיבה שלא תקפידו עליה לבטיחותכם ובטיחות בני משפחתכם ורכושכם.