חשמלאי תל אביב יצאת צדיק – כך תדעו שלא עובדים עליכם!

תוכן עניינים

רגע לפני שאתם מזמינים חשמלאי, יש מספר דברים שממש חשוב שתדעו! כאן נסביר מה חשוב לבדוק לפני הזמנת החשמלאי ואיך לבצע את הבדיקות הללו.

דגימה מהחיים

לפני שנתחיל חשוב להבין, שיש הרבה מאוד חשמלאים בכל רחבי הארץ, שהם מאוד הוגנים והגונים, גם אם הם לא השתתפו בתוכנית המוכרת לכולנו. זוהי הסיבה לכך, שאינכם חייבים לחפש חשמלאי תל אביב יצאת צדיק ומספיק לחפש חשמלאי ולבצע את הבדיקות הדרושות על מנת שתוכלו לבטוח בו ובמקצועיות שלו ולהיות רגועים בזמן שהוא מבצע את עבודת החשמל הנחוצה לכם.

דרך החשיפה

רגע לפני שנתחיל לעסוק בדרכים הברורות והמוחשיות לבחור חשמלאי ולבדוק את אמינותו, בואו נשים לב לאופן, בו נחשפתם אל החשמלאי. ובכן, יש דרכים רבות, בהן חשמלאים יכולים לשווק את עצמם ואין ספק, שאם נחשפתם לחשמלאי מסוים באמצעות מגנט שהודבק על הדלת או פלאייר שהוכנס אל תיבת הדואר שלכם בהחלט יתכן שמדובר על חשמלאי מצוין! אבל זה ממש לא ברור מאליו. לעומת זאת, אם נחשפתם אליו דרך אתר אינטרנט בעל רמת אמינות גבוהה, הסבירות לכך שגם החשמלאי אמין היא גבוהה יותר ובאופן משמעותי. במידה ונחשפתם אל החשמלאי באופן כזה, שרמת האמינות שלו לא לגמרי ברורה לכם, זהו הזמן לפנות אל הדרכים המפורטות בהמשך ולבחון כל מקרה לגופו.

משאב הבדיקה העיקרי

הדרך הטובה ביותר לבדוק את המקצועיות של החשמלאי שאתם רוצים להזמין היא בעזרת רישיון החשמלאי שלו. כפי שתראו בהמשך, הפרטים המפורטים על גבי רישיון החשמלאי יכולים לתת לכם מידע רב לגביו וכמו כן, נסביר גם את המשמעות של כל אחד מהפרטים החשובים המפורטים ואת הדרכים לבדוק אותם יותר לעומק.

דרגת הסמכה

בכל הנוגע לעבודות חשמל יש דרגות הסמכה נדרשות, על מנת שהחשמלאי שהוסמך בהן יהיה מורשה לבצע עבודות חשמל מסוגים שונים ובדרגות סיכון שונות. לפניכם רשימת דרגות ההסמכה המופיעות על רישיונות החשמלאים ובעזרתן תוכלו לבדוק באתר של משרד התמ"ת את סוגי העבודות, אותן מורשה החשמלאי לבצע:

  1. חשמלאי עוזר
  2. חשמלאי מעשי
  3. חשמלאי מוסמך
  4. חשמלאי ראשי
  5. חשמלאי טכנאי
  6. חשמלאי הנדסאי
  7. חשמלאי מהנדס

תוקף הרישיון

בדומה לרישיון הנהיגה שלנו, גם לרישיון החשמלאי יש תוקף מוגבל. זאת, מפני שעל החשמלאי לבצע ריענון מקצועי בתום תקופת הרישוי שלו ובדיקה חוזרת כדי להבטיח שהוא אכן עדיין מסוגל לבצע את עבודות החשמל, אותן הוא הוסמך והוכשר לבצע, באופן בטיחותי כבעבר. היות שכך, חשוב מאוד לבדוק את התוקף הרשום על הרישיון, גם אם כבר הזמנתם את החשמלאי הספציפי לביצוע עבודות חשמל בעבר.

תמונה

בשונה מדרגת ההסמכה ותוקף הרישיון, התמונה של החשמלאי איננה מופיעה על הרישיון עצמו ויש לה משמעות גדולה כדי לוודא, שהאדם שהגיע אליכם הוא אכן החשמלאי המורשה על פי הרישיון המוצג בפניכם. כדי לעשות וידוא זה, עליכם לבקש ממנו להציג בפניכם גם תעודה מזהה, עליה יש תמונה ומספר תעודת זהות. את מספר תעודת הזהות שעל התעודה המזהה תוכלו להשוות עם זה המופיע על רישיון החשמלאי.

החרגות

פרט חשוב נוסף, שמופיע על רישיון החשמלאי ומאוד חשוב לשים לב אליו הוא ההחרגות. בחלק זה מצוינות ההחרגות, במידה וקיימות, באפשרויות העבודה בחשמל של החשמלאי. לדוגמה, יתכן שדרגת ההסמכה של החשמלאי היא חשמלאי טכנאי, אבל הוא קיבל הסמכה להיות חשמלאי בודק ולכן הוא רשאי לבצע עבודות חשמל בדרגה של חשמלאי בודק סוג 1, או שהוא עבר הכשרה מיוחדת להתקנת מזגנים. לעומת זאת, יכול גם להיות מצב, שבו דרגת ההסמכה היא של חשמלאי הנדסאי, אבל לאותו חשמלאי ספציפי אין רישיון לבצע עבודה מסוימת.

אינטואיציה

תאמינו או לא, אבל גם האינטואיציה שלכם יכולה לכוון אתכם אל החשמלאי המתאים ביותר לצרכים שלכם! זאת, למרות שהיא לא מדידה ולא מוחשית, אבל כמו בתחומים רבים אחרים בחיים, גם כאן היא יכולה מאוד לעזור. איך תשתמשו בה? כשאתם מדברים עם חשמלאי בטלפון, נסו להקשיב לו וללב שלכם במקביל. אם הוא יוצר אצלכם תחושת ביטחון ואמינות, זהו הרמז הראשון לכך שאפשר לסמוך עליו.