כיצד עובד חיישן תנועה בתאורה?

תוכן עניינים

חיישן תנועה הוא בקר מתוכנת זעיר המסוגל לזהות תנועה במרחב מוגבל. לאחר שהחיישן מזהה תנועה מסוימת, הוא שולח על כך התראה למערכת. התראה שמטרתה להדליק תאורה. לחיישן תנועה בתאורה קיימים שימושים רבים, אנו כמובן נסקור עבורכם את השימוש השכיחים. כך שבסוף תוכלו לראות איך אפילו אתם יכולים לשלב אותו בחייכם. נדגיש כי חיישני תנועה נפוצים גם בתחומים נוספים אחרים בחיי היום יום שלנו.

חיסכון בחשמל באמצעות חיישן תנועה

שוברים את הראש כיצד להפחית את צריכת החשמל בבית או בעסק? חיישן תנועה בתאורה יכול להוות פתרון מושלם. החיישן מדליק את האור רק במקרה שהוא מזהה תנועה ובכך מונע סיטואציות שבהן אנשים שוכחים את התאורה דולקת. לא פעם אנשים ממהרים ושוכחים לכבות את האורות אחריהם. חיישן זה גורם לכך שהאור נכבה ברגע שהחיישן כבר לא מזהה תנועה. כלומר ברגע שהנוכחים עוזבים את המקום, הבקר של החיישן ינחה את המערכת לכבות את האור.

 

כיצד מנגנון חיישני התנועה עובד ביחס להפעלה וכיבוי נורת החשמל?

לא צריך להיות חשמלאי מוסמך על מנת להבין כיצד חיישן תנועה גורם להפעלה וכיבוי נורת החשמל. תחילה נציין כי כל חיישן מכסה טווח מסוים, ולכן מה שנמצא מחוץ לטווח אינו נכלל. ברגע שהבקר מזהה תנועה בטווח המסוים שלו, הוא מעביר את הפקודה להדליק את האור. במקרה שבו לא מזוהה תנועה במשך כמה שניות, הבקר מעביר פקודה לכבות את האור. את המנגנון עצמו ניתן להתקין בתשתיות הקיימות, ואין צורך להחליף את התשתיות הישנות. כמובן שקיים צורך לבחור באיש מקצוע מיומן אשר מכיר את התחום על בוריו. התקנה של נורת חשמל הפועלת באמצעות חיישן תנועה היא שונה במעט ולא כל אחד יכול לבצע אותה.

 

כיצד עובד המנגנון בכל הקשור למרחב הפתוח?

יתרונותיהם של חיישני תנועה בתאורה הם לא עניין של מה בכך. עיריות שונות החליטו ליישם את היתרונות הללו גם במרחב הציבורי. ניתן למצוא לא מעט תאורות רחוב אשר מבוססות על חיישני תנועה. כלומר בשעות הלילה כאשר אף אחד לא עובר בקרבתם, האורות יהיו מכובים. אותו דבר ניתן לראות גם ברמזורים המבוססים על חיישני תנועה של רכבים או הולכי רגל. המטרה במקרה הזה היא לאפשר זרימה אידיאלית של התנועה ולא לעצור את התנועה ללא סיבה מוצדקת. השילוב של חיישני תנועה במרחב הציבורי מסייעים לשמור על חיי שגרה ובו בזמן לחסוך בעלויות.

 

כיצד ניתן לשלב את המנגנון בבית ובמשרד?

לא חסרות דרכים לשלב חיישני תנועה בתאורה בבית ובמשרד. ניתן לדאוג כי התאורה בחצר לצורך הדוגמה תהיה תאורה מבוססת על חיישני תנועה. כך לא תשאירו את האור דולק בחצר כאשר אף אחד לא נמצא בה. אם יש אזורים שונים בבית שאליהם מגיעים לעיתים פחות תכופות שווה להתקין בהם גלאי תנועה. במשרד אפשר להתקין חיישני תנועה בכניסה למשרד על מנת לקבל את פניהם של הלקוחות באמצעות דלתות אוטומטיות לדוגמה. בדומה לבתי מגורים, גם במשרד אפשר לשלב את הגלאים הללו במקומות שאליהם מגיעים לעיתים נדירות. כל אחד יכול לבחור את הדרך שבה הוא ירצה לשלב את גלאי התנועה.