כל מה שאתם צריכים לדעת על שקע חשמל בהולנד!

תוכן עניינים

מתכננים לטוס להולנד? בטח יש לכם הרבה שאלות והרבה הכנות! כאן נסביר על כל מה שצריך לדעת מבחינת שקע חשמל בהולנד כדי לעזור לכם להתכונן בהתאם.

המשיכה להולנד

תיירים רבים מכל העולם נוהרים להולנד והדבר נכון גם לגבי תיירים ישראליים. הסיבות העיקריות, שמושכות אליה תיירים רבים כל כך נובעות מהתרבות העשירה והמיוחדת של ההולנדים, הסברת הפנים שלהם לתיירים והנופים המרהיבים שלה. יש המגיעים להולנד כיחידים, בזוגות, בקבוצות ואף משפחות שלמות וכולם מוצאים אותה מרתקת ועוזבים אותה עם טעם של עוד.

הכנות לקראת טיסה

לפני כל טיסה, לכל יעד שהוא, יש הרבה מאוד הכנות שצריך לעשות. החל מרכישת הכרטיסים ומציאת פתרונות לינה מתאימים, דרך בחירת אטרקציות רצויות ומתאימות לאופי התיירים ובחירת אמצעי תחבורה למעבר בין אתרי התיירות השונים ועד לפרטים הקטנים כדוגמת הכנת ביגוד מתאים למזג האוויר, הכנת לוח זמנים ועוד.

פרט קטן וחשוב

גם לפני טיסה להולנד, בדומה לכל יעד אחר בעולם, חשוב לבדוק באיזה שקע חשמלי הם משתמשים. זאת, משום שאנו מביאים אתנו מישראל מכשירי חשמל קטנים ונחוצים לנו באופן יום יומי כדוגמת המטען של הטלפון הנייד או המחשב הנייד, מברשת שיניים חשמלית, פן לשיער ועוד. לא תאמינו עד כמה הגילוי על חוסר התאמה בין השקע המקומי לתקעים הנחוצים לנו יכול להשפיע על מסלול הטיול שלנו והחוויה שלנו ממנו!

שקע חשמל בהולנד

הבשורה הטובה היא, ששקע החשמל בהולנד זהה לזה הישראלי ולכן הרוב הגדול של המכשירים החשמליים שאנו מביאים מישראל יוכלו לשמש אותנו גם שם ללא צורך במתאם. יחד עם זאת, מדובר רק על סוג אחד של שקעים, בעוד בישראל אנו משתמשים בשני סוגים: שני פינים ושלושה פינים.

קצת סדר

הרוב הגדול של התקעים המשמשים אותנו בישראל הם של שני פינים והם מתאימים לשקע ההולנדי. יחד עם זאת, תקעים בעלי שלושה פינים לא יתאימו לשקע ההולנדי. במידה ויש לכם תקע של שלושה פינים, תצטרכו להצטייד במתאם ייעודי, שיאפשר לכם להשתמש במכשירים הרצויים לכם בזמן שהותכם בהולנד, אותם ניתן לרכוש בחנויות מוצרי חשמל שונות או בשדה התעופה.

במידה ויש לכם מספר גדול של מכשירים, הזקוקים לשקע של שלושה פינים, מומלץ להתאים את כמות המתאמים לכמות המכשירים, בהם תצטרכו להשתמש במקביל. כמובן, לעתים ניתן להסתפק במתאם אחד על ידי החלפה של המכשירים המחוברים אליו.

רכישת חכמה של מתאם

רובנו נוהגים לטוס אחת לתקופה כזו או אחרת וליעדים שונים. היות שמדינות שונות משתמשות בשקעים שונים, ואם אתם כבר הולכים לרכוש מתאם, מומלץ לרכוש מתאם אוניברסלי. אז נכון, שהמתאם האוניברסלי יקר יותר, אבל הוא יכול לשמש אתכם בכל מקום בעולם ובטווח הארוך הוא חוסך הרבה כסף והרבה זמן, משום שהוא מאפשר לכם לטוס בראש שקט לכל יעד בעולם בלי שתצטרכו לרכוש מתאם לכל מדינה.

שימו לב למתח!

מלבד ההתאמה בצורה של השקע והתקע, חשוב לשים לב גם למתח החשמלי העובר בשקע והנחוץ למכשיר החשמלי. כעיקרון, גם המתח המשמש בהולנד תואם את המתח החשמלי הישראלי, אבל בהחלט מומלץ לבדוק מראש אם ההתאמה היא אכן מדויקת. הפעלת מכשיר חשמלי באמצעות מתח חשמלי לא תואם, עלולה לגרום לנזק למכשיר החשמלי ואף לשריפה שלו! אם כן, כדאי לבדוק מראש מהו המתח הדרוש למכשיר, בדרך כלל רשום על מדבקה המודבקת על המכשיר עצמו, ולהשוות למתח הרשום על גבי השקע המקומי.