כל מה שחשוב לדעת על מונה חשמל דיגיטלי מחיר, יתרונות ועוד!

תוכן עניינים

מתלבטים אם לרכוש מונה חשמל דיגיטלי ורוצים לקבל עוד פרטים? כאן נסביר על כל מה שחשוב לדעת על המונה החדש והחדשני!

על מונה החשמל באופן כללי

תפקידו של מונה החשמל, בין אם הוא דיגיטלי או מכני, הוא למדוד את צריכת החשמל של מבנים ואנו בעיקר מכירים אותו מארון החשמל הביתי או הדירתי. מונה החשמל הוא האמצעי של דיירי הבית ושל חברת החשמל לדעת מהי צריכת החשמל של הדיירים ובאמצעותו ניתן גם לבדוק אילו מכשירי חשמל צורכים יותר חשמל מאחרים וכך ניתן ללמוד כיצד לנהל יותר נכון את צריכת החשמל החודשית.

השינויים שחלו במוני החשמל

עד לפני שנים ספורות, כל מוני החשמל הביתיים היו מכניים, בעיקר מפני שלא הייתה אפשרות רלוונטית אחרת. כיום לעומת זאת, מוני חשמל רבים הם דיגיטליים. אחת הסיבות לכך שמוני חשמל רבים בישראל הם דיגיטליים היא, שחברת החשמל עצמה החליפה מונים ביתיים רבים בכל רחבי הארץ, במטרה לקבל יותר מידע על צריכת החשמל. כמו כן, גם אנשים פרטיים רבים מחליפים את מונה החשמל המכני שלהם למונה דיגיטלי.

הסיבה העיקרית לשינוי

הסיבה העיקרית להחלפת מוני החשמל הביתיים על ידי חברת החשמל היא, שהתקבלו תלונות רבות על גביית תשלום גבוה ביחס לצריכה. זאת, משום שנציגי חברת החשמל לא עוברים מבית לבית ובודקים את צריכת החשמל החודשית, אלא מבצעים הערכה מושכלת על סמך צריכת החשמל בתקופות דומות בשנים קודמות. כך נוצר מצב, שבו צרכני החשמל שניסו לחסוך בצריכת החשמל שלהם, לא באמת חסכו כסף וקיבלו את התחושה, שלחיסכון שלהם אין משמעות.

בעקבות תלונות מוצדקות אלו עלה הצורך של חברת החשמל למצוא דרך יעילה יותר לבצע בדיקה מדויקת של צריכת החשמל, על מנת שיוכלו לחייב את הצרכנים עבור החשמל שצרכו בפועל ולא על סמך הערכות.

הייחודיות של המונה הדיגיטלי

כאמור, המטרה של מוני החשמל היא למדוד את צריכת החשמל הביתית ובעזרתם ניתן גם לבדוק את ההתאמה בין צריכת החשמל בפועל לבין החיוב של חברת החשמל. הייחודיות של המונה הדיגיטלי היא, שהוא הרבה יותר מתקדם ומציע מגוון רחב של אפשרויות, שלא קיימות במונה המכני, עליהן נרחיב מיד.

היתרונות של המונה הדיגיטלי

ישנם סוגים רבים של מוני חשמל דיגיטליים ולכל אחד מהם יש תכונות ייחודיות. אבל המשותף לכולם הוא, שכולם מדויקים ואמינים יותר. כמו כן, הם גם עוזרים לצרכן להבין טוב יותר את צריכת החשמל השגרתית שלהם ולערוך מעקב אחרי שינויים שמתרחשים מעת לעת.

סוגים ועלויות

כדי שנוכל בנושא של מונה חשמל דיגיטלי מחיר עלינו לעסוק תחילה בסוגים השונים של המונים הדיגיטליים הקיימים. ובכן, בדומה למוצרים אלקטרוניים רבים אחרים, גם למוני החשמל הדיגיטליים יש סוגים שונים עם תכונות שונות. לדוגמה, יש מונה חשמל דיגיטלי פשוט, עם תכונות דומות למונה המכני ולעומתו, יש מונה חשמל דיגיטלי חכם עם יכולת לאגור נתונים ואף להעביר אותם באופן ישיר לחברת החשמל. המונה החכם הן מאפשר לצרכן לקבל חשבון חשמל מדויק והן לחברת החשמל לקבל מידע מהשטח לגבי תקלות.

היות שיש קשת רחבה של מונים דיגיטליים, כך גם טווח המחירים הוא רחב מאוד והוא נע בין עשרות בודדות של שקלים ועד למאות בודדות של שקלים. מה שבטוח הוא, שלפני שאתם רצים לרכוש מונה חשמל דיגיטלי, חשוב שתבדקו עם עצמכם מהו הצורך שלכם ותרכשו את המונה בעל התכונות, שיתנו לכם מענה לצורך זה.