כל מה שצריך לדעת על עבודה עם קבלני חשמל גדולים!

תוכן עניינים

מהם קבלני חשמל גדולים ומתי הם נחוצים? ומה צריך לדעת לקראת עבודה איתם? את כל התשובות לכל השאלות תוכלו לקרוא בהמשך!

מהם קבלני חשמל גדולים?

קבלני חשמל גדולים אלו הם חשמלאים מקצועיים, שקיבלו את ההכשרה הנחוצה לביצוע עבודות חשמל גדולות במיוחד כדוגמת אלו, הנעשות במבנים תעשייתיים, מבני מגורים גדולים וכדומה. חשוב לציין, שקבלני החשמל אמנם מוכשרים לבצע את עבודות החשמל בעצמם, אבל יותר מכך – הם מוסמכים גם לפקח על חשמלאים אחרים, שיבצעו את העבודה הנחוצה., זאת, כדי להצליח לבצע עבודות חשמל בהיקפים גדולים ובפרק זמן סביר.

מתי הם נחוצים?

כאמור, קבלנים של עבודות חשמל גדולות נחוצים כאשר מדובר על עבודות חשמל בהיקפים גדולים. לדוגמה, אם העבודה הנחוצה היא העברה של נקודת חשמל ממקום אחד בבית למקום אחר, אין צורך בקבלן חשמל וחשמלאי עצמאי בהחלט יוכל לבצע את העבודה בעצמו. לעומת זאת, אם מדובר על בניין מגורים גדול לפני אכלוס או מרכז מסחרי וכדומה, הרי שנדרשים מספר חשמלאים במקביל ולכן דרוש גם קבלן חשמל, שיעשה סדר בעבודה.

התפקיד של קבלני חשמל

המהות קבלני חשמל גדולים דומה למהות של קבלני הבניין בכך, שהעבודה של שניהם היא לא בהכרח ביצוע העבודה עצמה, אלא חיבור בין חיבור וקישור בין מבצעי העבודה בפועל, על מנת שכל אחד יידע מהו תפקידו בכוח ומה מוטל עליו. כמו כן, קבלני החשמל הם גם הדמות המקשרת בין הלקוח לבין נותני השירות והם הכתובת לכל שאלה ובקשה מצד הלקוח.

עבודה מרובת משתתפים

פעמים רבות, כאשר מדובר על עבודת חשמל גדולה, העבודה היא לא רק בתחום החשמל, אלא גם בתחומים אחרים. לדוגמה, כאשר העבודה מתבצעת כחלק מתהליך בניה או שיפוץ של בניין, הרי שיש לנהל את העבודה בשיתוף פעולה גם עם קבלן הבניין ומהנדס הבניין, האדריכל וכל מי שלוקח חלק במבצע הזה ובמקום שכולם יתנהלו עם כולם, לכל תחום יש נציג וכך הרבה יותר לבצע את העבודה ביעילות.

העובדים תחת הקבלן

כאמור, קבלן החשמל הוא הנציג של החשמלאים המבצעים את עבודות החשמל בפועל באותו פרויקט. היות שאנחנו מדברים על עבודות בהיקפים גדולים, הרי שסביר להניח, שבאותו הפרויקט יהיו סוגים שונים של עבודות חשמל וחשמלאים בעלי הסמכות שונות בהתאם. הסיבה העיקרית לכך היא הוזלה בעלויות והכוונה היא לכך, שכאשר מוזמן חשמלאי עם דרגת הסמכה גבוהה השכר שלו גבוה יותר מזה של חשמלאי עם דרגת הסמכה נמוכה יותר. כלומר, ככל שרמת ההסמכה של החשמלאים תואמת את סוגי העבודות שהם יצטרכו לבצע, כך גם העלויות יהיו יותר מתאימות לסוג ואופי העבודות המבוצעות.

הסכמים

בדומה לעבודה עם כל קבלן, גם עבודה עם קבלני חשמל גדולים דורשת הסכם ברור, שמגדיר את העבודה. זאת, על מנת שניתן יהיה לבצע את העבודה בלי עיכובים מיותרים, שנגרמים כתוצאה מתיאום ציפיות לקוי. לשם כך ניתן לבחור מתוך שלושה הסכמים סטנדרטיים, עליהם נרחיב מיד.

חוזה פר נקודה

חוזה פא נקודה, כשמו כן הוא. על פי חוזה זה, התשלום מתבצע לפי עבודה, בהתאם לסוג וההיקף שלה. היתרון של חוזה מסוג זה הוא, שהוא חוזה מאוד גמיש, שמאפשר שינויים מעכשיו לעכשיו ובהתאם לצורך. החיסרון של חוזה מסוג זה הוא, שהוא לא מחייב גם את הצד השני וגם הצד השני יכול לשנות תנאים מעכשיו לעכשיו.

חוזה פאושלי

משמעותו של חוזה זה היא, שעבודות החשמל המבוצעות הן בהתאם לתכנון של האדריכל והקבלן מקבל את ההחלטות, בהתאם לתכנון זה, לגבי מיקום נקודות החשמל וסוגיהן. היתרון של חוזה זה הוא, שכך הכל מתוכנן וידוע מראש. החיסרון הוא, בחוסר הגמישות.

חוזה על פי תכנון

חוזה זה דומה במהותו לחוזה פאושלי בכך, שגם כאן הכל מובן ומתכונן מראש וזהו גם היתרון וגם החיסרון של שניהם. ההבדל בין שני סוגי החוזים הללו הוא, שבחוזה זה, התכנון נעשה על ידי הנדסאי חשמל עוד לפני הפנייה אל קבלני החשמל ואז ניתנת ללקוח האפשרות לפרט את הדרישות שלו ולקבל הצעת מחיר מותאמת לצרכים שלו ולבצע סקר שוק. למעשה, מבחינת הלקוח, זהו החוזה המומלץ ביותר בעבודה עם קבלני חשמל גדולים.