מדוע חשוב לבחור חשמלאי מוסמך?

תוכן עניינים

מאת מומחי אתר www.t.co.il

תחום החשמל הוא מקצוע בעל מסוכנות. לכן מי שעוסק בכך הוא רק אדם בעל ידע, הכשרה ורישיון לעסוק בכך. חל איסור על כל אדם אחר שאין לו את הידע ואת המיומנות לעסוק בחשמל כיוון שהוא עלול לסכן את חייו ואת חייהם של אחרים. מי שמבצע פעולות הקשורות לחשמל, אף על פי שאין לו רישיון מבצע עבירה פלילית והוא עלול לקבל על כך עונש ככתוב בחוק.

חשמלאי מוסמך

מי שזקוק לשירותיו של חשמלאי מומלץ בתל אביב לצורך התקנה של מוצרים אשר קשורים למערך החשמל כמו התקנת שקע בקיר, או לחלופין תיקון של תקלה בלוח החשמל הראשי, יחפש חשמלאי מוסמך בלבד כיוון שהוא בעל ניסיון ורישיון לעסוק בכך ולפתור את הבעיות הקשורות בחשמל.

לימודי חשמל

חשמלאי מוסמך הוא אדם שסיים 12 שנות לימוד ולמד בנוסף לכך קורס ייעודי להכשרת חשמלאי מוסמך במכללה מוכרת לימודים של חשמלאי מוסמך אשר כוללים את המקצועות הבאים:

  • לימודי יסוד
  • תורת החשמל
  • מתקני חשמל
  • אלקטרוניקה תעשייתית
  • מכונות חשמל
  • פיקוד ובקרה
  • עבודה מעשית

רק מי שמשלים את כל המקצועות הללו, עובר את המבחנים הנדרשים ומסיים תקופה של התנסות מעשית, יכול לקבל רישיון לעסוק בפועל בעבודה של חשמלאי מוסמך של משרד התמ"ת. על גבי הרישיון רשום מועד פקיעת התוקף שלו וכל חשמלאי מוסמך שעוסק בכך מאריך את התוקף שלו בכל תקופה על פי הדרישה.

מי שבוחר בסיוע של אדם שהוא אינו חשמלאי מוסמך מסתכן בכך שמדובר באדם שאין לו סמכויות וידע של כל מעטפת החשמל מטפל במערך החשמל בבית או בעסק, לא אחת הוא לא יצליח עקב חוסר המיומנות לטפל בתקלות ולתקן אותן. מי שהזמין אותו גם מסתכן בכך שהוא מזמין אדם לא מוסמך ולכן מדובר בעבירה פלילית.

לאור כל זאת יש להקפיד ולהזמין רק חשמלאי מוסמך שיודע איך לגשת לכל בעיה, הוא בוחן במקצועיות כמה דברים ומגיע למסקנות הן לגבי מהות הבעיה והן לגבי הדרכים שיש לבצע כדי לפתור את הבעיה.

עיסוק בעבודות חשמל

מי שבוחר לעבוד כחשמלאי מוסמך לאחר מסלול הלמידה, מסווג בדרך כלל את הנישה שלו. יש כאלו שיעדיפו לעסוק בחשמל בניין והם יבצעו עבודות חיווט של חוטי החשמל הצבעוניים שלכל אחד יש מטרה אחרת, בדירות או במשרדים החדשים. כך הם יבצעו את העבודה בכל אחת מהקומות ובכל אחת מהדירות במבנה החדש.

אחרים יעדיפו לעסוק בנישה הקשורה לתפעול המכונות במפעלי התעשייה, לעסוק בתחום פיקוח ובקרה שכולל מערכות טכנולוגיות חדשניות ומאד מתוחכמות. אופציה נוספת היא לעסוק בשירות לבעלי נכסים שיש אצלם תקלה במערכת החשמל בדירה או במשרד. חשמלאי מוסמך ברמת גן למשל בוחן את לוח החשמל על כל חלקיו, כדי לעלות על התקלה ולתקן את הליקוי.

תחום מעניין נוסף הוא עיסוק במקצועות שנלווים לכך כמו טיפול במערכות מיזוג הן ביתיות והן מערכות קירור גדולות, אשר לצורך כך לומדים מיזוג בנוסף למקצוע החשמל.

בחירה של חשמלאי מוסמך

לאור המסוכנות בנושא זה, רוב הציבור מודע לכך ולכן בכל צורך של איש שירות בנושא החשמל, בוחרים להזמין חשמלאי מוסמך בלבד. גם כשמבצעים שיפוץ מאסיבי שכולל עבודות חשמל, מוודאים עם הקבלן שהאיש שיבצע את הפעולות הקשורות בחשמל הוא חשמלאי מוסמך ולא אדם ללא ניסיון בתחום זה.

לא אחת קרו אסונות עקב פעילות הקשורה לחשמל ולכן יש לנקוט משנה זהירות בכל מה שקשור לכך ולהקפיד על בחירה של אנשי מקצוע מיומנים בלבד. כל אדם שיש לו רישיון לעסוק בכך, מציג רישיון בר תוקף לפני תחילת העבודות בשביל השקט הנפשי של הלקוחות.