מה צריך לבדוק לפני שמזמינים חשמלאי בגבעתיים?

תוכן עניינים

צריכים להזמין חשמלאי בגבעתיים? כאן נסביר מה בדיוק צריך לבדוק לפני שמזמינים אותו ואיך אפשר לבצע את הבדיקות האלו!

מתי בכלל צריך להזמין חשמלאי?

התשובה לשאלה זו היא חד משמעית: בכל פעם שיש צורך בתיקון או ביצוע שינויים במערכת החשמל – יש להזמין חשמלאי מקצועי. זאת, מפני שכידוע, החשמל עלול להיות מאוד מסוכן ומי שלא יודע כיצד להתנהל איתו, עלול לסכן הן את עצמו והן את כל מי שנמצא בסביבת אותה מערכת חשמל. זאת, מפני שהתנהלות לא נכונה עם חשמל עלולה להוביל להתחשמלות ואף לדליקה.

רישיון

הדבר הראשון שצריך לבדוק עם החשמלאי לפני שמזמינים אותו הוא הרישיון שלו. חשוב להבין, שביצוע עבודות חשמל ללא רישיון חשמלאי או ביצוע עבודות חשמל שאינן מוגדרות ברישיון, מהווה עבירה פלילית והסיבה לכך היא, כפי שכתוב לעיל, שטיפול בחשמל ללא ידע מקצועי מספק, עלול להיות מאוד מסוכן ואף קטלני. היות שכך, מה שעליכם לעשות הוא לבקש מהחשמלאי לשלוח לכם תמונה של הרישיון שלו. לגבי הפרטים הרשומים בו, שחשוב לשים לב אליהם, נרחיב מיד.

תוקף

אם כבר עסקנו בחשיבות ובמשמעות של רישיון החשמלאי, אי אפשר שלא להתייחס לתוקף שלו. בדומה לרישיון הנהיגה שלנו, גם לרישיון החשמלאי יש תוקף ובדומה לרישיון הנהיגה, גם לרישיון החשמלאי אין כל משמעות אם תוקפו פג. לכן, כאשר אתם בודקים את קיומו של הרישיון חשוב לא פחות לבדוק גם את תוקפו.

הסמכה

גם מבחינת ההסמכה רישיון החשמלאי דומה לרישיון הנהיגה. הכוונה היא לכך, שבדיוק כפי שאדם עם רישיון לנהוג רק ברכב פרטי לא יכול לנהוג במשאית, כך גם חשמלאי לא יכול לבצע עבודות חשמל שחורגות מההכשרה שקיבל! כדי שתוכלו להיות בטוחים שהחשמלאי שאתם מזמינים הוסמך לבצע את עבודת החשמל הרצויה לכם, עליכם לבדוק מהי דרגת ההסמכה המצוינת ברישיון החשמלאי שלו. לפניכם רשימת שמות דרגות ההסמכה, כפי שהן מופיעות על רישיון החשמלאי:

  • חשמלאי עוזר
  • חשמלאי מעשי
  • חשמלאי מוסמך
  • חשמלאי ראשי
  • חשמלאי טכנאי
  • חשמלאי הנדסאי
  • חשמלאי מהנדס

לצד הגדרות אלו של דרגות הסמכה, יש גם הסמכות נוספות, ייעודיות לעבודות חשמל שונות. לדוגמה, יש הסמכה ייעודית להתקנת מזגנים או שקעי טלוויזיה או הסמכה של חשמלאי בודק לפי דרגות.

זהות החשמלאי

דבר נוסף ולא פחות חשוב שצריך לבדוק כשמזמינים חשמלאי בגבעתיים ובכלל הוא זהות האדם שהגיע לבצע את עבודת החשמל הנחוצה לכם. הכוונה היא לכך, שעל רישיון החשמלאי לא מופיעה תמונתו של בעליו ולכן יש לעשות הצלבה בין רישיון החשמלאי לבין תעודה מזהה שהוא יציג בפניכם באמצעות מספר הזהות, המופיע על שניהם. כך תוכלו לוודא, שהאדם שהגיע אליכם הביתה הוא אכן בעל ההסמכה הרשומה על רישיון החשמלאי שהוצג בפניכם.

ותק וניסיון

מן הסתם, לוותק ולניסיון של החשמלאי יש משמעות רבה בכל הנוגע לעבודה עם חשמל. שני גורמים אלה משפיעים משמעותית על היכולת של החשמלאי לבצע את העבודה שלו ביעילות ובמקצועיות. ככל שהחשמלאי ותיק יותר בתחומו, כך סביר יותר להניח, שהוא גם מנוסה יותר ואז הסבירות לכך, שהוא ביצע בעבר עבודות חשמל דומות לאלו שאתם מבקשים, עולה משמעותית והרי ברור לכולנו, שאין חכם כבעל ניסיון!

זמינות

היות שכולנו משתמשים במערכת החשמל בכל רגע נתון, אנו יכולים להרגיש מהר מאוד כשיש תקלה ואת ההשפעה שלה על אורח חיינו. לכן, כאשר יש תקלה במערכת החשמל, חשוב לנו לטפל בה במהירות האפשרית ולשם כך אנו זקוקים לחשמלאי עם זמינות גבוהה, על מנת שנוכל לחזור לשגרת החיים שלנו מהר ככל האפשר.

מחיר

כמו כולנו, גם החשמלאים עובדים לפרנסתם ומקור הפרנסה של חשמלאים הוא ביצוע עבודות חשמל עבור מי שזקוק לכך. המשמעות של עובדה זו היא, שעל הביקור והעבודה שלו עלינו לשלם. אבל השאלה היא  – מהו הסכום? ובכן, חשמלאים שונים גובים סכומים שונים עבור הביקור והעבודה שלהם והתפקיד שלנו כצרכני השירות הוא לעשות סקר שוק ולבקש הצעת מחיר קונקרטית מהחשמלאי.

חשוב לציין, שיש גורמים שונים, המשפיעים על המחיר וביניהם: דרגת ההסמכה, מיקום גיאוגרפי, ותק וניסיון של החשמלאי ועוד. החוכמה היא לעשות שקלול של כל הפרמטרים ולבדוק איזה חשמלאי הוא המתאים לכם ביותר.