מיזוג אוויר מסחרי – לעובדים שלכם מגיע את הטוב ביותר

תוכן עניינים

כבעלי עסק אתם רוצים שהעובדים שלכם יהיו חדים כתער. מיזוג אוויר הוא אחד מתנאי הבסיס כדי לאפשר לזה לקרות. מערכות מיזוג מתקדמות מאפשרות שליטה וצמצום בהוצאות, גם אם מדובר בבית עסק עם עובדים רבים

את מקום העבודה האחרון בו עבדה סיגלית עזבה בגלל סיבה שלכאורה נראית שולית – מיזוג האוויר. "עבדתי בחברה פרטית", היא מספרת. "הצד החיובי של זה היה שכולנו היינו כמו משפחה, הייתה ערבות הדדית, הכרנו אחד את השני הרבה יותר טוב ממה שהכרתי קולגות שלי במקומות עבודה קודמים ובאמת נהניתי גם מהעבודה וגם מהשכר. הצד הפחות טוב של כל העניין היה שבעל העסק היה מאוד קפדן בכל הנוגע להוצאות השוטפות ופשוט לא איפשר לנו להדליק את מיזוג האוויר יותר משעתיים בחורף או ארבע שעות בימי הקיץ. אולי זה נשמע כמו זוטות, אבל אני הייתי מסיימת את יום העבודה כשכולי נוטפת מזיעה. היה לא נעים לשבת במשרדים, שלא פעם הסריחו מזיעה. המקרה שהיה הקש ששבר את גב הגמל היה באחד מימי הקיץ הלוהטים של אוגוסט לפני שנה. כבר ב-8 בבוקר החום שנכנס מהחלונות היה בלתי נסבל, אז בהחלטה משותפת, הדלקנו את המזגן. המשמעות היתה שבשעה 12 צריך היה לכבות את המזגן. דיברנו עם המנהל, ביקשנו באופן חד פעמי להדליק את המזגן גם בשעות החמות של היום, אבל הוא היה איתן בדעתו. הוא אמר לנו – אם אני אוותר פעם אחת, אתם תרצו כל יום להדליק את המזגן ואני לא מוכן לבזבזנות הזו. באותו יום החלטתי שאני עוזבת את מקום העבודה. הגיעו מים עד נפש".

אמנם המקרה שמתארת סיגלית הוא מקרה קיצון, אבל בעלי עסקים רבים כורעים תחת נטל תשלום חשבון החשמל, בעיקר בימי שיא הקיץ ושיא החורף, כאשר מערכות מיזוג האוויר פועלות כמעט מסביב לשעון. יחד עם זאת, מיזוג אוויר מסחרי הוא עניין שאי אפשר להפריז בחשיבותו, שכן בישראל הקיץ לוהט ובחורף ישנם ימים של קור מקפיא ואפילו שלג, מה שמעלה את הצורך במערכות מתקדמות. מיזוג מערכות אוויר מסחרי הן חסכוניות מבחינת תצרוכת חשמל, מאפשרות שליטה בזרימת האוויר ומהוות בשורה לכל מי שצורך שירותי מיזוג, שזה בעצם הרוב המכריע של אזרחי מדינת ישראל.

דביר שמנהל גם הוא עסק פרטי טוען שמצא את הפיתרון. "אני מאפשר לעובדים שלי להגיע לעבוד בשעות אחר הצהריים ולהישאר עד הבוקר", הוא אומר. "אלו שעות הרבה יותר נעימות לעבודה, עלויות המיזוג נמוכות יחסית וגם יש שקט מטלפונים כי רוב האנשים ישנים בשעות האלו. אני מודע לכך שלא כל בית עסק יכול להרשות לעצמו להתנהל ככה, אבל מי שכן, זה ממש יכול להוביל להבדל עצום בהוצאה החודשית השוטפת".