מים וחשמל לא הולך ביחד: מה עושים כשיש נזילה?

תוכן עניינים

נזילות מים הן תמיד דאגה במיוחד במקרה של בניין. הם עלולים לעלות ביוקר לתיקון ויכולים גם לגרום נזק רב לרכוש. מסיבה זו, גדל הצורך במערכות איתור נזילות מים. ישנם סוגים רבים ושונים של מערכות איתור נזילות מים בהן תוכלו להשתמש. חלקם משתמשים בחיישני אינפרא אדום בעוד שאחרים משתמשים בגלים קוליים ובחיישני לחץ כדי לזהות נזילות מים. המערכת הפופולרית ביותר היא זו שמשתמשת בגיאופונים ששולחים גלי קול לאדמה ואז מודדים את צורת הגל החוזרת שלהם.

איתור זרימות מי תהום באזורים בהם אין מים עיליים; איתור שקיעה; זיהוי שינויים בשטח הקרקע עקב רעידות אדמה או מפולות; זיהוי פעילות סיסמית במבנים על ידי מדידת רעידות קרקע; ניטור קווי שבר תת קרקעיים לאיתור סימנים של רעידת אדמה או מפולת מתקרבת. נזילות מים מהוות דאגה מרכזית בעולם המודרני. הבעיה היא שיכולים להיות קשים לזיהוי ואף קשה יותר לתקן אותם. עם זאת, בעזרת הטכנולוגיה, מצאנו דרך להתגבר על בעיה זו. ישנן חברות שונות שהגיעו עם כלי איתור נזילות מים וחיישנים שיכולים לזהות נזילות במקורן. כלים אלה משתמשים בטכנולוגיית AI על מנת לזהות נזילות מים ולספק משוב מיידי על מצבו של נכס או בניין. מקרה השימוש הנפוץ ביותר בכלים אלו הוא איתור דליפה של אסלה או ברז, אך ניתן להשתמש בהם גם לאיתור נזילות מים ביתיות או מבנים מסחריים כמו משרדים ומפעלים.

נזילות מים

נזילות מים הן תופעה שכיחה בבניינים. הם עלולים לגרום נזק גדול לרכוש ויכול להיות יקר מאוד לתיקון. על מנת לאתר נזילות מים, עלינו להתקין מספר חיישנים במבנה. ניתן להציב חיישנים אלו על חלונות, דלתות, צינורות וכו'. ברגע שהחיישן יזהה מים הוא ישלח התראה באמצעות טקסט או מייל. היעילות של חיישנים אלו מוגברת כאשר הם משולבים עם טכנולוגיות AI כמו למידת מכונה ולמידה עמוקה. נזילות מים יכולות להיות בעיה יקרה. זה לא נדיר שהם עולים לבעלי בתים אלפי דולרים בתיקונים. זו הסיבה שזיהוי נזילות מים חשוב. ישנן דרכים רבות לגלות נזילת מים. רוב האנשים משתמשים בעיניים, באוזניים, באף ובמגע כדי לזהות את הדליפה. עם זאת, ישנן גם שיטות אחרות בהן תוכלו להשתמש אם יש לכם את הכלים והחומרים הנכונים העומדים לרשותכם. שיטה אחת כזו היא שימוש בחיישן זיהוי נוזלים שיזהה שינויים בהרכב הכימי של המים סביבו כאשר יזהה שינוי ברמת ה-pH של המים שנגרם כתוצאה מנזילה.

ישנן דרכים רבות ושונות לאיתור נזילות מים. ישנם סוגים רבים ושונים של חיישנים שניתן להשתמש בהם לאיתור נזילות והנפוץ שבהם הוא חיישן הלחץ. חיישני לחץ מצוינים לאיתור נזילות מים מכיוון שהם יכולים לחוש בשינויים בלחץ. יש להם גם מגוון רחב של יישומים, כולל איתור דליפות גז, מדידת מפלסי נוזלים ובדיקת כיסי אוויר. נזילות מים הן בעיה מרכזית בהרבה משקי בית. הם עלולים לגרום לנזק חמור למבנה ולתכולתו. אחת הדרכים היעילות ביותר לאיתור נזילות מים היא באמצעות מצלמה תרמית, שהיא מצלמת אינפרא אדום הפולטת חום. באמצעות מצלמה זו, ניתן לזהות חום שיוצא מצינור או אזורים אחרים בבניין שעלולים לדלוף מים. ישנם סוגים שונים של מצלמות תרמיות הקיימות בשוק כיום. אלה כוללים מצלמות אינפרא אדום, מצלמות ראיית לילה ומצלמות אינפרא אדום עם גלים ארוכים.