שורשים בצנרת ביוב – למה זה נוצר ואיך מתמודדים עם זה?

תוכן עניינים

כשאנחנו מדמיינים צמיחה של שורשי עצים, אז באופן טבעי אנו חושבים על שורשים הנמצאים עמוק באדמה, באופן כזה שאנחנו יכולים לראות את נקודת ההתחלה שלהם אך לא את ההמשך. ישנם מקרים בהם השורשים מתפרשים במקביל לקרקע, אך בנקודה מסוימת הם חודרים עמוק פנימה.

השורשים חשובים להתפתחות העץ והיכולת שלו לעמוד בצורה תקינה וסדירה. לכן אנחנו ננסה לגעת בהם כמה שפחות ולמנוע כל פגיעה שתשפיע עליהם וכתוצאה מכך על העצים עצמם. לצערנו, ישנם מקרים בהם השורשים עלולים להיתקל במחסום מסוים שנמצא בקרקע ולגרום לו נזק. הכוונה היא לצנרת ביוב היוצאת מן המבנה הסמוך ומגיעה עד לחור הביוב, שם אמורה להתרכז הפסולת שעוברת בצנרת.

כתוצאה מכך, אנחנו יכולים למצוא את עצמנו מתמודדים עם סיטואציה של הצטברות שורשים בצנרת ביוב. זו סיטואציה שיכולה להתרחש במקרים מסוימים, מצד אחד היא לא שכיחה, ומצד שני, אם היא מתרחשת, זה לא מפתיע. בפרט כשמדובר על צנרות ישנות אשר אינן עמידות וחזקות כפי שהיו בעבר.

לפני שנסביר מתי וכיצד ישנה הצטברות שורשים בצנרת ביוב, חשוב להבהיר שתופעה כזו יכולה להשפיע באופן מהותי על הצנרת, על המבנה שלה, וכמובן יכולה להשפיע באופן מהותי על היכולת שלנו להשתמש בה. לכן חשוב ורצוי לדעת כיצד לנהוג ואיך להתמודד עם הבעיה בצורה נכונה.

 

מתי וכיצד נתמודד עם הצטברות שורשים?

הצטברות שורשים בצנרת ביוב היא מצב שעלול להיווצר אם הצנרת ממוקמת קרוב וסמוך לעצים ושיחים. אז השורשים שלהם עלולים להתפתח לכיוונים שונים, בין היתר לכיוון הצנרת. שורשים, כפי שאנחנו יודעים, זקוקים למקורות מים בשביל לחיות. המקור הנגיש ביותר עבורם, בוודאי במדינה כמו ישראל שרק בה תקופה קצרה של גשם, היא צנרת הביוב.

לכן השורשים יתפתחו לכיוון הצנרת ובסופו של דבר יביאו לכדי מצב של חדירה פנימה ופגיעה בצנרת עצמה. הצטברות השורשים תהיה כזו, שאנחנו נמצא את עצמנו מתמודדים עם סתימות חוזרות בצנרת, שכן לא תהיה אפשרות לפסולת ולמים לעבור בצורה חלקה מהאסלה אל בור הביוב.

 

מה עושים במצב כזה?

על פניו יש לנו כמה אפשרויות כיצד לטפל בבעיה:

אפשרות הפשוטה והפחות מקצועית היא להשתמש בחומרים הנמכרים בחנויות למוצרי בית ובניין. מדובר על חומרים אשר גורמים נזק לשורשים ואמורים לעזור לנו לפתוח את הסתימה. הבעיה היא שהחומרים האלה לא מקצועיים ולא בהכרח איכותיים מספיק בשביל לטפל בה בצורה נכונה.

האפשרות הטובה ביותר היא לפנות לאיש מקצוע שמחזיק ברשותו ציוד מתאים וידע רלוונטי, בשביל לאבחן את הבעיה, לאפיין אותה ולדעת כיצד לטפל בה באמצעים נכונים. הטיפול ייעשה באמצעות רובוט שיחתוך את השורשים או באמצעים אחרים שיאפשרו חיתוך וניקוי של המקום, בשביל לאפשר לפסולת לעבור חופשי.